Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cascaded and Generalizable Neural Radiance Fields for Fast View Synthesis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00371779" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00371779 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/TPAMI.2023.3335311" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/TPAMI.2023.3335311</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TPAMI.2023.3335311" target="_blank" >10.1109/TPAMI.2023.3335311</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cascaded and Generalizable Neural Radiance Fields for Fast View Synthesis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present CG-NeRF, a cascade and generalizable neural radiance fields method for view synthesis. Recent generalizing view synthesis methods can render high-quality novel views using a set of nearby input views. However, the rendering speed is still slow due to the nature of uniformly-point sampling of neural radiance fields. Existing scene-specific methods can train and render novel views efficiently but can not generalize to unseen data. Our approach addresses the problems of fast and generalizing view synthesis by proposing two novel modules: a coarse radiance fields predictor and a convolutional-based neural renderer. This architecture infers consistent scene geometry based on the implicit neural fields and renders new views efficiently using a single GPU. We first train CG-NeRF on multiple 3D scenes of the DTU dataset, and the network can produce high-quality and accurate novel views on unseen real and synthetic data using only photometric losses. Moreover, our method can leverage a denser set of reference images of a single scene to produce accurate novel views without relying on additional explicit representations and still maintains the high-speed rendering of the pre-trained model. Experimental results show that CG-NeRF outperforms state-of-the-art generalizable neural rendering methods on various synthetic and real datasets.

  • Název v anglickém jazyce

    Cascaded and Generalizable Neural Radiance Fields for Fast View Synthesis

  • Popis výsledku anglicky

    We present CG-NeRF, a cascade and generalizable neural radiance fields method for view synthesis. Recent generalizing view synthesis methods can render high-quality novel views using a set of nearby input views. However, the rendering speed is still slow due to the nature of uniformly-point sampling of neural radiance fields. Existing scene-specific methods can train and render novel views efficiently but can not generalize to unseen data. Our approach addresses the problems of fast and generalizing view synthesis by proposing two novel modules: a coarse radiance fields predictor and a convolutional-based neural renderer. This architecture infers consistent scene geometry based on the implicit neural fields and renders new views efficiently using a single GPU. We first train CG-NeRF on multiple 3D scenes of the DTU dataset, and the network can produce high-quality and accurate novel views on unseen real and synthetic data using only photometric losses. Moreover, our method can leverage a denser set of reference images of a single scene to produce accurate novel views without relying on additional explicit representations and still maintains the high-speed rendering of the pre-trained model. Experimental results show that CG-NeRF outperforms state-of-the-art generalizable neural rendering methods on various synthetic and real datasets.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence

  • ISSN

    0162-8828

  • e-ISSN

    1939-3539

  • Svazek periodika

    46

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    2758-2769

  • Kód UT WoS článku

    001196751500047

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85178037115