Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computerization in Tunisia and Engineer Training (1980-2005): Archival Study at the University of Lorraine, Nancy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00376930" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00376930 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://poster.fel.cvut.cz/poster2024/proceedings/POSTER_2024.pdf" target="_blank" >https://poster.fel.cvut.cz/poster2024/proceedings/POSTER_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computerization in Tunisia and Engineer Training (1980-2005): Archival Study at the University of Lorraine, Nancy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article explores the central role of computerization in education in Tunisia (1985-2005). Despite existing literature on the Tunisian educational system and industrial computerization, there is a lack of studies specifically focusing on engineers in the country in the field of computer science. Hence, this article provides new information using available local and national archives, as well as historical and computer literature. The article examines the integration of information technologies in education in Tunisia and its impact on widening access to learning, thereby promoting the development of skilled and competitive workers essential for the country's advancement. By tracing the historical evolution of computer education in Tunisia, the article highlights important milestones, including the contributions of computer pioneers in Tunisia such as Farouk Kamoun and Mokhtar Latiri. It analyzes the position of notable engineers trained between 1985 and 2000.

  • Název v anglickém jazyce

    Computerization in Tunisia and Engineer Training (1980-2005): Archival Study at the University of Lorraine, Nancy

  • Popis výsledku anglicky

    This article explores the central role of computerization in education in Tunisia (1985-2005). Despite existing literature on the Tunisian educational system and industrial computerization, there is a lack of studies specifically focusing on engineers in the country in the field of computer science. Hence, this article provides new information using available local and national archives, as well as historical and computer literature. The article examines the integration of information technologies in education in Tunisia and its impact on widening access to learning, thereby promoting the development of skilled and competitive workers essential for the country's advancement. By tracing the historical evolution of computer education in Tunisia, the article highlights important milestones, including the contributions of computer pioneers in Tunisia such as Farouk Kamoun and Mokhtar Latiri. It analyzes the position of notable engineers trained between 1985 and 2000.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů