Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing Policy Gradient Algorithms with Search in Imperfect Information Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00377055" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00377055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.24963/ijcai.2024/964" target="_blank" >https://doi.org/10.24963/ijcai.2024/964</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24963/ijcai.2024/964" target="_blank" >10.24963/ijcai.2024/964</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing Policy Gradient Algorithms with Search in Imperfect Information Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sequential decision-making under uncertainty in multi-agent environments is a fundamental problem in artificial intelligence. Games serve as a base model for these problems. Finding optimal plans in games that model real-world scenarios necessitates scalable algorithms. In games with perfect information, algorithms that use a combination of search and deep reinforcement learning can scale to arbitrary-sized games and achieve superhuman performance. In games with imperfect information, the situation is more challenging due to the nature of the search. This work aims to develop algorithms that use search but can scale into larger games than currently possible.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing Policy Gradient Algorithms with Search in Imperfect Information Games

  • Popis výsledku anglicky

    Sequential decision-making under uncertainty in multi-agent environments is a fundamental problem in artificial intelligence. Games serve as a base model for these problems. Finding optimal plans in games that model real-world scenarios necessitates scalable algorithms. In games with perfect information, algorithms that use a combination of search and deep reinforcement learning can scale to arbitrary-sized games and achieve superhuman performance. In games with imperfect information, the situation is more challenging due to the nature of the search. This work aims to develop algorithms that use search but can scale into larger games than currently possible.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 33rd International Joint Conference on Artificial Intelligence

  • ISBN

    978-1-956792-04-1

  • ISSN

    1045-0823

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    8498-8499

  • Název nakladatele

    International Joint Conferences on Artificial Intelligence Organization

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Jeju

  • Datum konání akce

    3. 8. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001347142808094