Using Fuzzy Logic to Control an Innovative Active Vehicle Suspension System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F14%3A00219006" target="_blank" >RIV/68407700:21240/14:00219006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Fuzzy Logic to Control an Innovative Active Vehicle Suspension System
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, a basic way to fuzzy logic unit utilization on vibration isolation device driver development is briefly described. In this paper, fuzzy logic is used to simulate active suspension of vibrations by linear electric motor on a one-quarter andone-half-car models. Fuzzy approach is one of the frequently used active research and development areas at the present time, particularly in the automobile industry because fuzzy logic can improve vehicle ride comfort and road handling performance. Theride comfort is improved by means of reduction of the body acceleration caused by the car body when road disturbances from uneven road surfaces, pavement points, cargo mass changes, etc. act on the tires of running cars. Velocity and acceleration of thefront and rear wheels and undercarriage velocity above the wheels are taken as input data of the fuzzy logic controller. Active forces improving vehicle driving, ride comfort and handling properties are considered to be the controller out
Název v anglickém jazyce
Using Fuzzy Logic to Control an Innovative Active Vehicle Suspension System
Popis výsledku anglicky
In this paper, a basic way to fuzzy logic unit utilization on vibration isolation device driver development is briefly described. In this paper, fuzzy logic is used to simulate active suspension of vibrations by linear electric motor on a one-quarter andone-half-car models. Fuzzy approach is one of the frequently used active research and development areas at the present time, particularly in the automobile industry because fuzzy logic can improve vehicle ride comfort and road handling performance. Theride comfort is improved by means of reduction of the body acceleration caused by the car body when road disturbances from uneven road surfaces, pavement points, cargo mass changes, etc. act on the tires of running cars. Velocity and acceleration of thefront and rear wheels and undercarriage velocity above the wheels are taken as input data of the fuzzy logic controller. Active forces improving vehicle driving, ride comfort and handling properties are considered to be the controller out
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG14005" target="_blank" >LG14005: Práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 18 th International Conference on systems
ISBN
978-1-61804-243-9
ISSN
1790-5117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
161-167
Název nakladatele
WSEAS
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Fira
Datum konání akce
17. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—