VIBRATIONAL ANALYSIS OF SUSPENSION SYSTEM FOR ONE- HALF- CAR MODEL WITH FUZZY LOGIC CONTROLLER
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F16%3A00300176" target="_blank" >RIV/68407700:21240/16:00300176 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.innova-eng.eu/proceedings/2016.pdf" target="_blank" >http://www.innova-eng.eu/proceedings/2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VIBRATIONAL ANALYSIS OF SUSPENSION SYSTEM FOR ONE- HALF- CAR MODEL WITH FUZZY LOGIC CONTROLLER
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, fuzzy logic is used to simulate active suspension control of a one -half-car model. Velocity and acceleration of the front and rear wheels and undercarriage velocity above the wheels are taken as input data of the fuzzy logic controller. Active forces improving vehicle driving, ride comfort and handling properties are considered to be the controller outputs. The controller design is proposed to minimize chassis and wheels deflection when uneven road surfaces, pavement points, etc. are acting on tires of running cars. As a result, a comparison of an active suspension fuzzy control and a spring/damper passive suspension is shown using MATLAB simulations.
Název v anglickém jazyce
VIBRATIONAL ANALYSIS OF SUSPENSION SYSTEM FOR ONE- HALF- CAR MODEL WITH FUZZY LOGIC CONTROLLER
Popis výsledku anglicky
In the paper, fuzzy logic is used to simulate active suspension control of a one -half-car model. Velocity and acceleration of the front and rear wheels and undercarriage velocity above the wheels are taken as input data of the fuzzy logic controller. Active forces improving vehicle driving, ride comfort and handling properties are considered to be the controller outputs. The controller design is proposed to minimize chassis and wheels deflection when uneven road surfaces, pavement points, etc. are acting on tires of running cars. As a result, a comparison of an active suspension fuzzy control and a spring/damper passive suspension is shown using MATLAB simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG14005" target="_blank" >LG14005: Práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
international Scientific Congress Innovations in Engineering 2016 -Proceedings
ISBN
—
ISSN
1310-3946
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
82-85
Název nakladatele
Scientific-technical union of mechanical engineering
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Varna
Datum konání akce
20. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—