Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A SKY-HOOK CONTROL CONCEPT OF VEHICLE ACTIVE SUSPENSIONS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F18%3A00322283" target="_blank" >RIV/68407700:21240/18:00322283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://stumejournals.com/journals/tm/2018/3/106/pdf" target="_blank" >http://stumejournals.com/journals/tm/2018/3/106/pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A SKY-HOOK CONTROL CONCEPT OF VEHICLE ACTIVE SUSPENSIONS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, fuzzy logic is used to simulate active suspension control of a one-half-car model. Velocity and acceleration of the front and rear wheels and undercarriage velocity above the wheels are taken as input data of the fuzzy logic controller. Active forces improving vehicle driving, ride comfort and handling properties are considered to be the controller outputs. The controller design is proposed to minimize chassis and wheels deflection (sky-hook concept) when uneven road surfaces, pavement points, etc. are acting on tires of the running car. As a result, a comparison of an active suspension fuzzy control and a spring/damper passive suspension is shown using MATLAB simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    A SKY-HOOK CONTROL CONCEPT OF VEHICLE ACTIVE SUSPENSIONS

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, fuzzy logic is used to simulate active suspension control of a one-half-car model. Velocity and acceleration of the front and rear wheels and undercarriage velocity above the wheels are taken as input data of the fuzzy logic controller. Active forces improving vehicle driving, ride comfort and handling properties are considered to be the controller outputs. The controller design is proposed to minimize chassis and wheels deflection (sky-hook concept) when uneven road surfaces, pavement points, etc. are acting on tires of the running car. As a result, a comparison of an active suspension fuzzy control and a spring/damper passive suspension is shown using MATLAB simulations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTV17019" target="_blank" >LTV17019: Podpora práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    international scientific journal tran&MOTAUTO WORLD

  • ISSN

    2367-8399

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    106-109

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus