A SKY-HOOK CONTROL CONCEPT OF VEHICLE ACTIVE SUSPENSIONS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F18%3A00322283" target="_blank" >RIV/68407700:21240/18:00322283 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://stumejournals.com/journals/tm/2018/3/106/pdf" target="_blank" >http://stumejournals.com/journals/tm/2018/3/106/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A SKY-HOOK CONTROL CONCEPT OF VEHICLE ACTIVE SUSPENSIONS
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, fuzzy logic is used to simulate active suspension control of a one-half-car model. Velocity and acceleration of the front and rear wheels and undercarriage velocity above the wheels are taken as input data of the fuzzy logic controller. Active forces improving vehicle driving, ride comfort and handling properties are considered to be the controller outputs. The controller design is proposed to minimize chassis and wheels deflection (sky-hook concept) when uneven road surfaces, pavement points, etc. are acting on tires of the running car. As a result, a comparison of an active suspension fuzzy control and a spring/damper passive suspension is shown using MATLAB simulations.
Název v anglickém jazyce
A SKY-HOOK CONTROL CONCEPT OF VEHICLE ACTIVE SUSPENSIONS
Popis výsledku anglicky
In the paper, fuzzy logic is used to simulate active suspension control of a one-half-car model. Velocity and acceleration of the front and rear wheels and undercarriage velocity above the wheels are taken as input data of the fuzzy logic controller. Active forces improving vehicle driving, ride comfort and handling properties are considered to be the controller outputs. The controller design is proposed to minimize chassis and wheels deflection (sky-hook concept) when uneven road surfaces, pavement points, etc. are acting on tires of the running car. As a result, a comparison of an active suspension fuzzy control and a spring/damper passive suspension is shown using MATLAB simulations.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTV17019" target="_blank" >LTV17019: Podpora práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
international scientific journal tran&MOTAUTO WORLD
ISSN
2367-8399
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
106-109
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—