Fault Tolerant Duplex System with High Availability for Practical Applications
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F14%3A00219852" target="_blank" >RIV/68407700:21240/14:00219852 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/DSD.2014.54" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/DSD.2014.54</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/DSD.2014.54" target="_blank" >10.1109/DSD.2014.54</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fault Tolerant Duplex System with High Availability for Practical Applications
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents the method of dependability parameters improvement for systems based on unreliable components such as Field Programmable Gate Arrays (FPGAs). It combines Concurrent Error Detection (CED) techniques [4], FPGA dynamic reconfigurations and our previously designed Modified Duplex System (MDS) architecture. The methodology is developed with respect to the minimal area overhead and high availability. It is aimed for mission critical practical applications of modular systems. Therefore it is applied and tested on the safety railway station system, where all these parameters are required. This Fault-Tolerant (FT) design is modeled and tested to fulfill strict Czech standards [7]. The proposed method is based on static and partial dynamic reconfiguration [5] of totally self-checking blocks which allows a full recovery from a Single Even Upset (SEU). This method is compared with triple module redundancy technique.
Název v anglickém jazyce
Fault Tolerant Duplex System with High Availability for Practical Applications
Popis výsledku anglicky
This paper presents the method of dependability parameters improvement for systems based on unreliable components such as Field Programmable Gate Arrays (FPGAs). It combines Concurrent Error Detection (CED) techniques [4], FPGA dynamic reconfigurations and our previously designed Modified Duplex System (MDS) architecture. The methodology is developed with respect to the minimal area overhead and high availability. It is aimed for mission critical practical applications of modular systems. Therefore it is applied and tested on the safety railway station system, where all these parameters are required. This Fault-Tolerant (FT) design is modeled and tested to fulfill strict Czech standards [7]. The proposed method is based on static and partial dynamic reconfiguration [5] of totally self-checking blocks which allows a full recovery from a Single Even Upset (SEU). This method is compared with triple module redundancy technique.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 2014 17th Euromicro Conference
ISBN
978-1-4799-5793-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
320-325
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Verona
Datum konání akce
27. 8. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—