Self Repair Architectures Based on Partial Dynamic and Static Reconfiguration
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F11%3A00183911" target="_blank" >RIV/68407700:21240/11:00183911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self Repair Architectures Based on Partial Dynamic and Static Reconfiguration
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with a description of the method, how to increase dependability parameters (safety and reliability) of a system based on programmable hardware (FPGAs). This paper combines Concurrent Error Detection (CED) techniques, FPGA dynamic reconfigurations and our Modified Duplex System (MDS) architecture. The methodology is developed with respect to minimal area overhead and possible future low-power SoC (System on a chip) design. Our proposed methodology is great intended for practical applications, therefore our methodology is evaluated by safety railway station system. It is aimed especially for modular systems. The method is based on static and partial dynamic reconfiguration of totally self-checking blocks. The type and size of blocks to reconfigure depends on the used architecture and on the particular construction of a safety device for the particular railway station.
Název v anglickém jazyce
Self Repair Architectures Based on Partial Dynamic and Static Reconfiguration
Popis výsledku anglicky
This paper deals with a description of the method, how to increase dependability parameters (safety and reliability) of a system based on programmable hardware (FPGAs). This paper combines Concurrent Error Detection (CED) techniques, FPGA dynamic reconfigurations and our Modified Duplex System (MDS) architecture. The methodology is developed with respect to minimal area overhead and possible future low-power SoC (System on a chip) design. Our proposed methodology is great intended for practical applications, therefore our methodology is evaluated by safety railway station system. It is aimed especially for modular systems. The method is based on static and partial dynamic reconfiguration of totally self-checking blocks. The type and size of blocks to reconfigure depends on the used architecture and on the particular construction of a safety device for the particular railway station.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F09%2F1668" target="_blank" >GA102/09/1668: Zvyšování spolehlivosti a provozuschopnosti v obvodech SoC</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of the 7th Doctoral Workshop on Mathematical and Engineering Methods in Computer Science
ISBN
978-80-214-4305-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
11-18
Název nakladatele
Brno University of Technology
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Lednice
Datum konání akce
14. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—