Mining skills from educational data for project recommendations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F15%3A00231005" target="_blank" >RIV/68407700:21240/15:00231005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19713-5_54" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19713-5_54</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19713-5_54" target="_blank" >10.1007/978-3-319-19713-5_54</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mining skills from educational data for project recommendations
Popis výsledku v původním jazyce
We are focusing on an issue regarding how to actually recognize the skills of students based on educational results. Existing approaches do not offer suitable solutions. This paper will introduce algorithms making possible to aggregate educational results using ontology. We map the aggregated results, using various methods, as skills that are understandable for external partners and usable to recommend students for projects and projects for students. We compare the results of individual algorithms withsubjective assessments of students, and we apply a recommendation algorithm that closely models these skills.
Název v anglickém jazyce
Mining skills from educational data for project recommendations
Popis výsledku anglicky
We are focusing on an issue regarding how to actually recognize the skills of students based on educational results. Existing approaches do not offer suitable solutions. This paper will introduce algorithms making possible to aggregate educational results using ontology. We map the aggregated results, using various methods, as skills that are understandable for external partners and usable to recommend students for projects and projects for students. We compare the results of individual algorithms withsubjective assessments of students, and we apply a recommendation algorithm that closely models these skills.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Joint Conference CISIS?15 and ICEUTE?15
ISBN
978-3-319-19713-5
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
617-627
Název nakladatele
Springer-Verlag
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Burgos
Datum konání akce
15. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000365128500054