Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Overview of Controllers of User Interface for Virtual Reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F20%3A00357877" target="_blank" >RIV/68407700:21240/20:00357877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1162/pres_a_00356" target="_blank" >https://doi.org/10.1162/pres_a_00356</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1162/pres_a_00356" target="_blank" >10.1162/pres_a_00356</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Overview of Controllers of User Interface for Virtual Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtual reality has been with us for several decades already, but we are still trying to find the right ways to control it. There are a lot of controllers with various purposes and means of input, each with its advantages and disadvantages, but also with specific ways to be handled. Our hands were the primary means of input for human-computer interaction for a long time. However, now we can use movements of our eyes, our feet or even our whole body to control the virtual environment, interact with it, or move from one place to another. We can achieve this with various controllers and wearable interfaces, like eye tracking, haptic suits or treadmills. There are numerous devices that we can choose from for every category, but sometimes it can be hard to pick the one that suits our intentions best. This article summarises all types of user interface controllers for virtual reality, with their main pros and cons and their comparison.

  • Název v anglickém jazyce

    Overview of Controllers of User Interface for Virtual Reality

  • Popis výsledku anglicky

    Virtual reality has been with us for several decades already, but we are still trying to find the right ways to control it. There are a lot of controllers with various purposes and means of input, each with its advantages and disadvantages, but also with specific ways to be handled. Our hands were the primary means of input for human-computer interaction for a long time. However, now we can use movements of our eyes, our feet or even our whole body to control the virtual environment, interact with it, or move from one place to another. We can achieve this with various controllers and wearable interfaces, like eye tracking, haptic suits or treadmills. There are numerous devices that we can choose from for every category, but sometimes it can be hard to pick the one that suits our intentions best. This article summarises all types of user interface controllers for virtual reality, with their main pros and cons and their comparison.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PRESENCE: Virtual and Augmented Reality

  • ISSN

    1054-7460

  • e-ISSN

    1531-3263

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    54

  • Strana od-do

    37-90

  • Kód UT WoS článku

    000830112500003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85135172728