Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bezpečnost chodců v dopravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00156298" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00156298 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bezpečnost chodců v dopravě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pro zvýšení bezpečnosti chodců se provádí celá řada opatření jak v rovině prevence, tak v rovině pasivní bezpečnosti.Významem prevence je zamezit vzniku dopravní nehody, která může vést ke vzniku poranění. Systémy pasivní bezpečnosti v sobě zahrnují opatření, která mají za cíl snížit riziko vzniku poranění v případě nehody. V případě chodců dochází ke střetu dvou nekompatibilních subjektů s vysokým rizikem vzniku poranění na straně chodce. Následky těchto nehod jsou silně závislé na počátečních podmínkách, jako je počáteční vzájemná poloha kolizních objektů, kolizní rychlost a tvar přídě vozidla. V rámci tohoto příspěvku budou představena jednotlivá opatření zejména se zřetelem na oblast pasivní bezpečnosti chodců a problematiku dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrian safety in transportation

  • Popis výsledku anglicky

    Prevention, in general, efforts to avoid the accident occurrence, which can lead to harm. Passive safety system includes technical measures, which help to decrease the risk of injury in case of accident. Pedestrian-vehicle collision is from the view of injury origin very risky due to incompatibility of the bump. Consequences of these accidents are strictly dependent on initial conditions, such as initial mutual position of collide objects, collision speed, vehicle front shape. In frame of this contribution particular measures of pedestrian protection especially with respect to pedestrian passive safety and children safety will be introduced.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CD s recenzovanými příspěvky z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2009

  • ISBN

    978-80-7318-812-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    2. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku