Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emission Load Estimation and Modeling in Relation to the Real Input Traffic Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00161410" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00161410 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Emission Load Estimation and Modeling in Relation to the Real Input Traffic Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a model of the emission load in the vicinity of a monitored road in relation to the real traffic input data. It describes a simple method of the emission load estimating. In Addition to the modeling method itself, the paper describes particular methodologies of the real data conversion and processing. Discussed are traffic intensities of the heavy trucks over 12 tons of weight. The model uses as its input real traffic data files from intelligent traffic systems (ITS) localized by themonitored roads. More specifically, data from selected highway toll gates were used in this work. At the end, particular and final, results are presented in graphs as examples

  • Název v anglickém jazyce

    Emission Load Estimation and Modeling in Relation to the Real Input Traffic Data

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a model of the emission load in the vicinity of a monitored road in relation to the real traffic input data. It describes a simple method of the emission load estimating. In Addition to the modeling method itself, the paper describes particular methodologies of the real data conversion and processing. Discussed are traffic intensities of the heavy trucks over 12 tons of weight. The model uses as its input real traffic data files from intelligent traffic systems (ITS) localized by themonitored roads. More specifically, data from selected highway toll gates were used in this work. At the end, particular and final, results are presented in graphs as examples

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/OC%20194" target="_blank" >OC 194: Inteligentní dopravní systémy (ITS) a jejich dopad na udržitelný rozvoj</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2009 Euro American Conference on Telematics and Information Systems: New Opportunities to increase Digital Citizenship

  • ISBN

    978-1-60558-398-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 6. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku