Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Line Emission Load Modeling from Mobile Sources in Time

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00188245" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00188245 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.lss.fd.cvut.cz/edm" target="_blank" >http://www.lss.fd.cvut.cz/edm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Line Emission Load Modeling from Mobile Sources in Time

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a model of the emission load in the vicinity of a monitored road in relation to the real traffic input data. It describes a simple method of the emission load estimating. In Addition to the modeling method itself, the paper describes particular methodologies of the real data conversion and processing. Discussed are traffic intensities of the heavy trucks over 12 tons of weight. The model uses as its input real traffic data files from intelligent traffic systems (ITS) localized by themonitored roads. More specifically, data from selected highway toll gates were used in this work. At the end, particular and final, results are presented in graphs as examples.

  • Název v anglickém jazyce

    Line Emission Load Modeling from Mobile Sources in Time

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a model of the emission load in the vicinity of a monitored road in relation to the real traffic input data. It describes a simple method of the emission load estimating. In Addition to the modeling method itself, the paper describes particular methodologies of the real data conversion and processing. Discussed are traffic intensities of the heavy trucks over 12 tons of weight. The model uses as its input real traffic data files from intelligent traffic systems (ITS) localized by themonitored roads. More specifically, data from selected highway toll gates were used in this work. At the end, particular and final, results are presented in graphs as examples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    DI - Znečištění a kontrola vzduchu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Researches in Urban Sustainability and Green Development

  • ISBN

    978-1-61804-037-4

  • ISSN

    1792-4871

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    188-191

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    26. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku