Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Odjezdový model a parametry, které ho ovlivňují

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A06155195" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:06155195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Odjezdový model a parametry, které ho ovlivňují

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Znát chování dopravního proudu na světelně řízených křižovatkách je v dnešní době, vysoké motorizace, velmi důležité. Bez těchto znalostí není možné správně řídit dopravu v takových složitých dopravních sítích jako je třeba Praha. Jednou z charakteristik, kterou můžeme popsat dynamiku pohybu vozidla na světelně řízené křižovatce, je odjezd vozidla z předřazovacího prostoru až ke STOP čáře. Této charakteristice říkáme odjezdový model. Naší snahou je identifikovat jednotlivé parametry, které ho ovlivňují,zjistit mezi nimi závislosti a vytvořit matematický model, který bude co nejvíce odpovídat současné dopravní situaci.

  • Název v anglickém jazyce

    Departure model and its characteristics

  • Popis výsledku anglicky

    In light of today´s high traffic, it is very important to anticipate the traffic flow on intersections controlled by traffic lights. Without this knowledge, it would be impossible to regulate traffic in complicated hubs, such as Prague for instance. Oneof the characteristics which serves us to describe dynamics of vehicle movement on traffic lights controlled intersections is the interval between departure of a vehicle from the space ahead of the stop line and the arrival to the actual stop line. Thisis called a departure model. We aim to identify individual factors which influence it, find its interdependencies and create mathematical model which would correspond the best to the current traffic needs.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CD s recenzovanými příspěvky z Mezinárodní Baťovy konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2009

  • ISBN

    978-80-7318-812-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    2. 4. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku