Intelligent transport system architecture - different approaches and future trends
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00180381" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00180381 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intelligent transport system architecture - different approaches and future trends
Popis výsledku v původním jazyce
There are two basic different approaches ITS architecture creation and implementation, represented by the European ITS Framework Architecture (FRAME), and the National ITS Architecture of the USA (NITSA). Their principal differences lie in the manner andthe flexibility of their use. The challenge Europe is facing is based on the fact that there are many different states with different needs and it is impossible to create one for all ITS architecture. Thus the situation varies from state to state. On the other hand, the USA has a fixed ITS architecture, whose use is obligatory for federally funded projects. This paper aims to compare the two approaches and discusses the developments and ongoing activities to support ITS architecture implementation in Europe.
Název v anglickém jazyce
Intelligent transport system architecture - different approaches and future trends
Popis výsledku anglicky
There are two basic different approaches ITS architecture creation and implementation, represented by the European ITS Framework Architecture (FRAME), and the National ITS Architecture of the USA (NITSA). Their principal differences lie in the manner andthe flexibility of their use. The challenge Europe is facing is based on the fact that there are many different states with different needs and it is impossible to create one for all ITS architecture. Thus the situation varies from state to state. On the other hand, the USA has a fixed ITS architecture, whose use is obligatory for federally funded projects. This paper aims to compare the two approaches and discusses the developments and ongoing activities to support ITS architecture implementation in Europe.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CG941-011-120" target="_blank" >CG941-011-120: Nové přístupy k využití ITS architektury ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Data And Mobility: Transforming Information Into Intelligent Traffic And Transportation Services, Proceedings Of The Lakeside Conference 2010
ISBN
978-3-642-15502-4
ISSN
1867-5662
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
115-127
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Villach
Datum konání akce
6. 10. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000288874000011