Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intelligent transport system architecture - different approaches and future trends

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00180381" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00180381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intelligent transport system architecture - different approaches and future trends

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are two basic different approaches ITS architecture creation and implementation, represented by the European ITS Framework Architecture (FRAME), and the National ITS Architecture of the USA (NITSA). Their principal differences lie in the manner andthe flexibility of their use. The challenge Europe is facing is based on the fact that there are many different states with different needs and it is impossible to create one for all ITS architecture. Thus the situation varies from state to state. On the other hand, the USA has a fixed ITS architecture, whose use is obligatory for federally funded projects. This paper aims to compare the two approaches and discusses the developments and ongoing activities to support ITS architecture implementation in Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    Intelligent transport system architecture - different approaches and future trends

  • Popis výsledku anglicky

    There are two basic different approaches ITS architecture creation and implementation, represented by the European ITS Framework Architecture (FRAME), and the National ITS Architecture of the USA (NITSA). Their principal differences lie in the manner andthe flexibility of their use. The challenge Europe is facing is based on the fact that there are many different states with different needs and it is impossible to create one for all ITS architecture. Thus the situation varies from state to state. On the other hand, the USA has a fixed ITS architecture, whose use is obligatory for federally funded projects. This paper aims to compare the two approaches and discusses the developments and ongoing activities to support ITS architecture implementation in Europe.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG941-011-120" target="_blank" >CG941-011-120: Nové přístupy k využití ITS architektury ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Data And Mobility: Transforming Information Into Intelligent Traffic And Transportation Services, Proceedings Of The Lakeside Conference 2010

  • ISBN

    978-3-642-15502-4

  • ISSN

    1867-5662

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    115-127

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Villach

  • Datum konání akce

    6. 10. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000288874000011