The Conception Approach to the Traffic Control in Czech Cities - Examples from Prague
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F10%3A00191885" target="_blank" >RIV/68407700:21260/10:00191885 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-16472-9_45" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-16472-9_45</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-16472-9_45" target="_blank" >10.1007/978-3-642-16472-9_45</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Conception Approach to the Traffic Control in Czech Cities - Examples from Prague
Popis výsledku v původním jazyce
Modem and economic development of contemporary towns is without question highly dependent upon traffic infrastructure progress. Automobile transport intensity is dramatically rising in large towns and other Czech and European cities. At the same time number of traffic congestions and accidents is increasing, standing times are becoming longer and ecological stress is also escalated. To solve this situation seems to be the most effective solution to design intelligent traffic light intersection control system, variable message signs, preference of public transportation, road line traffic control and next telematics subsystems. This control system and subsystems should improve permeability of traffic road network with a respect for all demands on recenttrends of traffic development in towns and regions.
Název v anglickém jazyce
The Conception Approach to the Traffic Control in Czech Cities - Examples from Prague
Popis výsledku anglicky
Modem and economic development of contemporary towns is without question highly dependent upon traffic infrastructure progress. Automobile transport intensity is dramatically rising in large towns and other Czech and European cities. At the same time number of traffic congestions and accidents is increasing, standing times are becoming longer and ecological stress is also escalated. To solve this situation seems to be the most effective solution to design intelligent traffic light intersection control system, variable message signs, preference of public transportation, road line traffic control and next telematics subsystems. This control system and subsystems should improve permeability of traffic road network with a respect for all demands on recenttrends of traffic development in towns and regions.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Systems Telematics
ISBN
978-3-642-16471-2
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
410-417
Název nakladatele
Springer-Verlag
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Katowice-Ustron
Datum konání akce
20. 10. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—