Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Network-bound Periodic Freight Train Paths - A Qualitative Generic Approach for Railway Capacity Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F11%3A00179818" target="_blank" >RIV/68407700:21260/11:00179818 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Network-bound Periodic Freight Train Paths - A Qualitative Generic Approach for Railway Capacity Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with concept of network-bound periodic freight train paths in the context of Integrated Periodic Timetable (IPT) of passenger transport. The concept is understood as a freight analogy to IPT, seeking to build a bridge between freight train path allocation process and advanced quantitative railway operation research. In the first part, the concept is delivered from freight railway undertakings' (FRUs') requirements for train paths, as well as IPT principles, considering capacity utilization. An approach for design of freight train paths is proposed, including proposal of facultative supportive timetabling, technical and infrastructural measures. In the second part, case study of Prague node area is presented. Passenger periodic timetable from 2009/10 and freight train runtimes are used to test the approach.

  • Název v anglickém jazyce

    Network-bound Periodic Freight Train Paths - A Qualitative Generic Approach for Railway Capacity Management

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with concept of network-bound periodic freight train paths in the context of Integrated Periodic Timetable (IPT) of passenger transport. The concept is understood as a freight analogy to IPT, seeking to build a bridge between freight train path allocation process and advanced quantitative railway operation research. In the first part, the concept is delivered from freight railway undertakings' (FRUs') requirements for train paths, as well as IPT principles, considering capacity utilization. An approach for design of freight train paths is proposed, including proposal of facultative supportive timetabling, technical and infrastructural measures. In the second part, case study of Prague node area is presented. Passenger periodic timetable from 2009/10 and freight train runtimes are used to test the approach.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů