Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Network-Bound Offer of Periodic Freight Train Paths

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00210404" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00210404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Network-Bound Offer of Periodic Freight Train Paths

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper is an extended abstract of the author?s doctoral thesis Periodic Freight Train Paths in Network, which was already submitted for defense. First of all, freight timetabling problems in the context of Integrated Periodic Timetable (IPT) of passenger trains, are analyzed. Because of character of freight railway, a conclusion is made that periodic train paths as an offer of capacity, rather than periodic timetables, make sense for freight trains. This offer is understood as an analogue to IPT inpassenger transport, which meets requirements of miscellaneous freight trains ? the offer is regular, but flexible thanks to alternative connections in node stations into various directions. Elimination of useless stops of freight train is also stressed.On the basis of these requirements, a concept of freight IPT-node and a generic framework process for construction of network-bound periodic freight train paths (PFTPs) are formulated. The framework process is applicable by annual timeta

  • Název v anglickém jazyce

    Network-Bound Offer of Periodic Freight Train Paths

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is an extended abstract of the author?s doctoral thesis Periodic Freight Train Paths in Network, which was already submitted for defense. First of all, freight timetabling problems in the context of Integrated Periodic Timetable (IPT) of passenger trains, are analyzed. Because of character of freight railway, a conclusion is made that periodic train paths as an offer of capacity, rather than periodic timetables, make sense for freight trains. This offer is understood as an analogue to IPT inpassenger transport, which meets requirements of miscellaneous freight trains ? the offer is regular, but flexible thanks to alternative connections in node stations into various directions. Elimination of useless stops of freight train is also stressed.On the basis of these requirements, a concept of freight IPT-node and a generic framework process for construction of network-bound periodic freight train paths (PFTPs) are formulated. The framework process is applicable by annual timeta

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th Anniversary of the Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague - Selected Papers

  • ISBN

    978-80-01-05320-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    250-261

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku