Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Symmetry of Periodic Freight Train Paths in Network

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00210396" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00210396 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Symmetry of Periodic Freight Train Paths in Network

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with implementation of requirement of unified symmetry axis, which is a basic condition for Integrated Periodic Timetable (IPT) in passenger railway, into the author?s concept of network-bound periodic freight train paths (PFTPs). Firstof all, IPT and concept of network-boud PFTPs are briefly presented. Then, following phenomena that influence compliance of PFTPs with unified symmetry, are discussed: location of crossing stations on single-track lines, line sections with higher gradients, and choice of the overtaking station for freight trains. A case study, where PFTPs in Prague node area were constructed on the basis of Czech passenger timetable 2009/2010. Resulting PFTPs are discussed from symmetry point of view.

  • Název v anglickém jazyce

    On Symmetry of Periodic Freight Train Paths in Network

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with implementation of requirement of unified symmetry axis, which is a basic condition for Integrated Periodic Timetable (IPT) in passenger railway, into the author?s concept of network-bound periodic freight train paths (PFTPs). Firstof all, IPT and concept of network-boud PFTPs are briefly presented. Then, following phenomena that influence compliance of PFTPs with unified symmetry, are discussed: location of crossing stations on single-track lines, line sections with higher gradients, and choice of the overtaking station for freight trains. A case study, where PFTPs in Prague node area were constructed on the basis of Czech passenger timetable 2009/2010. Resulting PFTPs are discussed from symmetry point of view.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Horizonty železničnej dopravy 2013, Zborník príspevkov

  • ISBN

    978-80-554-0764-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    120-128

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Strečno

  • Datum konání akce

    26. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku