Porovnání 24hodinových dopravních modelů s modely dílčích časových období
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00192510" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00192510 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Porovnání 24hodinových dopravních modelů s modely dílčích časových období
Popis výsledku v původním jazyce
Stejně jako v jiných odvětvích funguje i v dopravě princip nabídky a poptávky. Na straně nabídky je dopravní infrastruktura a dopravní prostředky, na straně poptávky požadavky na přemístění. Dopravní poptávka je velice proměnná v čase. To je příčinou časových variací dopravy, které můžeme pozorovat během dne, týdne nebo roku. Důsledkem této proměnnosti je v čase nerovnoměrné zatížení pozemních komunikací, například v období jednoho dne. Zvláště na více zatížených komunikacích v městských a industrializovaných oblastech dochází k vyčerpání kapacity komunikace nebo části sítě ve špičkových obdobích a ke vzniku kongescí. Naopak v sedlových obdobích je akapacita komunikace nevyužita, protože poptávka po dopravě není v těchto časových intervalech tak vysoká. Dopravní poptávka v průběhu několika špičkových hodin pracovního dne tudíž určuje potřebnou kapacitu komunikace, která by měla být při jejím projektování navržena.
Název v anglickém jazyce
Comparison of 24-hour Traffic Models with Models of Partial Time Periods
Popis výsledku anglicky
Based on the current research, the significant difference in the behaviour of models of partial time periods and the 24-hour models is noticeable from certain ratio of used capacities of the transport network. A conclusion can therefore be made that in case of loaded transport networks, the traffic models of partial time periods is more precise and more efficient tool of traffic planning than the 24-hour models.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
51-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—