Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání 24hodinových dopravních modelů s modely dílčích časových období

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00192510" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00192510 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání 24hodinových dopravních modelů s modely dílčích časových období

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stejně jako v jiných odvětvích funguje i v dopravě princip nabídky a poptávky. Na straně nabídky je dopravní infrastruktura a dopravní prostředky, na straně poptávky požadavky na přemístění. Dopravní poptávka je velice proměnná v čase. To je příčinou časových variací dopravy, které můžeme pozorovat během dne, týdne nebo roku. Důsledkem této proměnnosti je v čase nerovnoměrné zatížení pozemních komunikací, například v období jednoho dne. Zvláště na více zatížených komunikacích v městských a industrializovaných oblastech dochází k vyčerpání kapacity komunikace nebo části sítě ve špičkových obdobích a ke vzniku kongescí. Naopak v sedlových obdobích je akapacita komunikace nevyužita, protože poptávka po dopravě není v těchto časových intervalech tak vysoká. Dopravní poptávka v průběhu několika špičkových hodin pracovního dne tudíž určuje potřebnou kapacitu komunikace, která by měla být při jejím projektování navržena.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of 24-hour Traffic Models with Models of Partial Time Periods

  • Popis výsledku anglicky

    Based on the current research, the significant difference in the behaviour of models of partial time periods and the 24-hour models is noticeable from certain ratio of used capacities of the transport network. A conclusion can therefore be made that in case of loaded transport networks, the traffic models of partial time periods is more precise and more efficient tool of traffic planning than the 24-hour models.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silnice železnice

  • ISSN

    1801-822X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    51-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus