Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00194344" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00194344 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv pracovního zatížení řídících letového provozu AČR na letovou bezpečnost

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor článku se věnuje řízení letového provozu v Armádě České republiky z hlediska vlivu na lidského činitele (v angl. Human Factors). Cílem tohoto článku je shrnout, porovnat a zobecnit pracovní vytížení řídících letového provozu na jednotlivých pracovištích z hlediska personální naplněnosti, počtu služeb, složení směn, druhů zabezpečovaných leteckých činností a z toho vyplývajícího množství odpracovaných, resp. přesčasových hodin. "Správný" počet odpracovaných hodin bezpochyby přispívá k vypracování aprohlubování správných návyků, které jsou při řízení letového provozu nutností. Na druhé straně však vyšší množství přesčasové práce a zatěžování řídících letového provozu může negativně ovlivňovat jejich schopnosti a možnosti kvalitně a bezpečně vykonávat svou práci, tj. řídit letový provoz. Proto je zde částečně rozpracována problematika managementu únavy u řídících letového provozu. Samostatná část je věnována statistickým údajům týkajících se počtu řízených letů orgány ŘLP AČR a poč

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of workload of Air Traffic Controllers of Czech Armed Forces on Flight Safety

  • Popis výsledku anglicky

    Author of this paper describes Air Traffic Control in the Czech Armed Forces focusing on Human Factors. The aim of the paper is to summarize, compare and generalize workload of Air Traffic Controllers of particular control centres concerning personnel sufficiency, shift amount, shift establishment, kinds of controlled air operations and related time usage or overtime work. "Proper" time usage amount undoubtedly contributes to the building and deepening of right professional routine necessary for the AirTraffic Control. On the other hand higher level of overtime and workload of Air Traffic Controllers could have negative impact on their (Air Traffic Controllers) abilities and possibilities to fulfil qualitative and safety requirements within Air Traffic Control. Therefore there is partially described problems of fatigue management of air traffic controllers. Special interest is focused on statistics concerning air traffic amount a incidents involving military Air Traffic Controllers in

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů