Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pracovní vytížení řídících letového provozu v Armádě České republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00195042" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00195042 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pracovní vytížení řídících letového provozu v Armádě České republiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor článku se věnuje řízení letového provozu v Armádě České republiky z hlediska vlivu na lidského činitele (v angl. Human Factors). Cílem tohoto článku je shrnout, porovnat a zobecnit pracovní vytížení řídících letového provozu na jednotlivých pracovištích z hlediska personální naplněnosti, počtu služeb, složení směn, druhů zabezpečovaných leteckých činností a z toho vyplývajícího množství odpracovaných, resp. přesčasových hodin. "Správný" počet odpracovaných hodin bezpochyby přispívá k vypracování aprohlubování správných návyků, které jsou při řízení letového provozu nutností. Na druhé straně však vyšší množství přesčasové práce a zatěžování řídících letového provozu může negativně ovlivňovat jejich schopnosti a možnosti kvalitně a bezpečně vykonávat svou práci, tj. řídit letový provoz.

  • Název v anglickém jazyce

    Workload of Air Traffic Controllers of the Czech Armed Forces

  • Popis výsledku anglicky

    Author of this paper describes Air Traffic Control in the Czech Armed Forces focusing on Human Factors. The aim of the paper is to summarize, compare and generalize workload of Air Traffic Controllers of particular control centres concerning personnel sufficiency, shift amount, shift establishment, kinds of controlled air operations and related time usage or overtime work. "Proper" time usage amount undoubtedly contributes to the building and deepening of right professional routine necessary for the AirTraffic Control. On the other hand higher level of overtime and workload of Air Traffic Controllers could have negative impact on their (Air Traffic Controllers) abilities and possibilities to fulfil qualitative and safety requirements within Air Traffic Control.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Doktríny

  • ISSN

    1803-036X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus