Pracovní vytížení řídících letového provozu v Armádě České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00195042" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00195042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pracovní vytížení řídících letového provozu v Armádě České republiky
Popis výsledku v původním jazyce
Autor článku se věnuje řízení letového provozu v Armádě České republiky z hlediska vlivu na lidského činitele (v angl. Human Factors). Cílem tohoto článku je shrnout, porovnat a zobecnit pracovní vytížení řídících letového provozu na jednotlivých pracovištích z hlediska personální naplněnosti, počtu služeb, složení směn, druhů zabezpečovaných leteckých činností a z toho vyplývajícího množství odpracovaných, resp. přesčasových hodin. "Správný" počet odpracovaných hodin bezpochyby přispívá k vypracování aprohlubování správných návyků, které jsou při řízení letového provozu nutností. Na druhé straně však vyšší množství přesčasové práce a zatěžování řídících letového provozu může negativně ovlivňovat jejich schopnosti a možnosti kvalitně a bezpečně vykonávat svou práci, tj. řídit letový provoz.
Název v anglickém jazyce
Workload of Air Traffic Controllers of the Czech Armed Forces
Popis výsledku anglicky
Author of this paper describes Air Traffic Control in the Czech Armed Forces focusing on Human Factors. The aim of the paper is to summarize, compare and generalize workload of Air Traffic Controllers of particular control centres concerning personnel sufficiency, shift amount, shift establishment, kinds of controlled air operations and related time usage or overtime work. "Proper" time usage amount undoubtedly contributes to the building and deepening of right professional routine necessary for the AirTraffic Control. On the other hand higher level of overtime and workload of Air Traffic Controllers could have negative impact on their (Air Traffic Controllers) abilities and possibilities to fulfil qualitative and safety requirements within Air Traffic Control.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Doktríny
ISSN
1803-036X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—