Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biomechanical Aspect of Passenger Car vs. Child Pedestrian Collision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00195748" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00195748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Biomechanical Aspect of Passenger Car vs. Child Pedestrian Collision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study deals with pedestrian passive safety with regard to child pedestrian. Author's effort was aimed at research of children anatomy, biomechanics and impact kinematics as continuous research initiated in diploma thesis. Clinical study data processing of patients hospitalized in Anaesthetic resuscitation clinic in Motol´s faculty hospital in Prague and several forensic expert studies offered source materials for child pedestrian injury spectra assignment. Related to fact that current legal certification procedure concerning children passive safety is based on child head form test only, series of dynamical passive safety tests of vehicle M1 category collision with child dummy P6 were performed. The dummy was modified according to non-standard dataacquisition demands related to locations. Based on real tests parameters mathematical simulation of primary collision in PAM-CRASH with MADYMO coupling was performed. There was used currently existing finite element model of vehicle fron

  • Název v anglickém jazyce

    Biomechanical Aspect of Passenger Car vs. Child Pedestrian Collision

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with pedestrian passive safety with regard to child pedestrian. Author's effort was aimed at research of children anatomy, biomechanics and impact kinematics as continuous research initiated in diploma thesis. Clinical study data processing of patients hospitalized in Anaesthetic resuscitation clinic in Motol´s faculty hospital in Prague and several forensic expert studies offered source materials for child pedestrian injury spectra assignment. Related to fact that current legal certification procedure concerning children passive safety is based on child head form test only, series of dynamical passive safety tests of vehicle M1 category collision with child dummy P6 were performed. The dummy was modified according to non-standard dataacquisition demands related to locations. Based on real tests parameters mathematical simulation of primary collision in PAM-CRASH with MADYMO coupling was performed. There was used currently existing finite element model of vehicle fron

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-3-8433-9488-8

  • Počet stran knihy

    191

  • Název nakladatele

    Lambert Academic Publishing

  • Místo vydání

    Saarbrücken

  • Kód UT WoS knihy