Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle to child pedestrian full scale test ? sensitivity analysis to initial conditions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225963" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225963 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle to child pedestrian full scale test ? sensitivity analysis to initial conditions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution deals with pedestrian passive safety with regard to children. Author?s effort was aimed at research of methodology of passive safety testing related to vulnerable road users regarding to children population specification as a continuousresearch initiated ten years ago. Related to the fact that current legal certification procedure concerning children passive safety is based on child head form test only, several series of dynamical passive safety tests of vehicle M1 category collisionwith child dummy P6 were performed. The dummy was modified according to non-standard data acquisition demands related to locations. The subject of the research described in the contribution is proposal and implementation of full-scale tests matrix, consequently the biomechanical load distribution analysis, the sensitivity analysis with regard to the variability of initial conditions (dummy posture, impact velocity, etc.) and vehicle type. For the purpose of a pedestrian recognition, a ve

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle to child pedestrian full scale test ? sensitivity analysis to initial conditions

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with pedestrian passive safety with regard to children. Author?s effort was aimed at research of methodology of passive safety testing related to vulnerable road users regarding to children population specification as a continuousresearch initiated ten years ago. Related to the fact that current legal certification procedure concerning children passive safety is based on child head form test only, several series of dynamical passive safety tests of vehicle M1 category collisionwith child dummy P6 were performed. The dummy was modified according to non-standard data acquisition demands related to locations. The subject of the research described in the contribution is proposal and implementation of full-scale tests matrix, consequently the biomechanical load distribution analysis, the sensitivity analysis with regard to the variability of initial conditions (dummy posture, impact velocity, etc.) and vehicle type. For the purpose of a pedestrian recognition, a ve

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Driver-Car Interaction & Safety 2014 - Proceedings

  • ISBN

    978-80-01-05663-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    112-117

  • Název nakladatele

    Dopravní fakulta ČVUT v Praze, Ústav dopravních prostředků

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Děčín

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku