Vehicle to child pedestrian full scale test ? sensitivity analysis to initial conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225963" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicle to child pedestrian full scale test ? sensitivity analysis to initial conditions
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution deals with pedestrian passive safety with regard to children. Author?s effort was aimed at research of methodology of passive safety testing related to vulnerable road users regarding to children population specification as a continuousresearch initiated ten years ago. Related to the fact that current legal certification procedure concerning children passive safety is based on child head form test only, several series of dynamical passive safety tests of vehicle M1 category collisionwith child dummy P6 were performed. The dummy was modified according to non-standard data acquisition demands related to locations. The subject of the research described in the contribution is proposal and implementation of full-scale tests matrix, consequently the biomechanical load distribution analysis, the sensitivity analysis with regard to the variability of initial conditions (dummy posture, impact velocity, etc.) and vehicle type. For the purpose of a pedestrian recognition, a ve
Název v anglickém jazyce
Vehicle to child pedestrian full scale test ? sensitivity analysis to initial conditions
Popis výsledku anglicky
This contribution deals with pedestrian passive safety with regard to children. Author?s effort was aimed at research of methodology of passive safety testing related to vulnerable road users regarding to children population specification as a continuousresearch initiated ten years ago. Related to the fact that current legal certification procedure concerning children passive safety is based on child head form test only, several series of dynamical passive safety tests of vehicle M1 category collisionwith child dummy P6 were performed. The dummy was modified according to non-standard data acquisition demands related to locations. The subject of the research described in the contribution is proposal and implementation of full-scale tests matrix, consequently the biomechanical load distribution analysis, the sensitivity analysis with regard to the variability of initial conditions (dummy posture, impact velocity, etc.) and vehicle type. For the purpose of a pedestrian recognition, a ve
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Driver-Car Interaction & Safety 2014 - Proceedings
ISBN
978-80-01-05663-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
112-117
Název nakladatele
Dopravní fakulta ČVUT v Praze, Ústav dopravních prostředků
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Děčín
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—