Investment Project - Hub Logistic Terminal in Pardubice linked to European Transport Corridors - Case Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00201765" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00201765 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Investment Project - Hub Logistic Terminal in Pardubice linked to European Transport Corridors - Case Study
Popis výsledku v původním jazyce
Roads in the Czech Republic are overloaded with truck transport. Rail isn't used adequately for freight transport. Waterways are used very little for freight transport, because of never ending postponing realization of permanent navigability of the waterway Labe. The future final port terminal on the river Labe in Pardubice (the Czech Republic) is a long prepared project which is pretty much related to the project of the permanent navigability of the river Labe and providing the inland waterway connection with Hamburg and other north European ports. Part of the upcoming trimodal logistics terminal of Pardubice is a container terminal. Part of this paper is also an overview of the existing network of container terminals in the Czech Republic and connecting network of container trains to European seaports and inland hub terminals.
Název v anglickém jazyce
Investment Project - Hub Logistic Terminal in Pardubice linked to European Transport Corridors - Case Study
Popis výsledku anglicky
Roads in the Czech Republic are overloaded with truck transport. Rail isn't used adequately for freight transport. Waterways are used very little for freight transport, because of never ending postponing realization of permanent navigability of the waterway Labe. The future final port terminal on the river Labe in Pardubice (the Czech Republic) is a long prepared project which is pretty much related to the project of the permanent navigability of the river Labe and providing the inland waterway connection with Hamburg and other north European ports. Part of the upcoming trimodal logistics terminal of Pardubice is a container terminal. Part of this paper is also an overview of the existing network of container terminals in the Czech Republic and connecting network of container trains to European seaports and inland hub terminals.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Carpathian Logistics Congress Proceedings
ISBN
978-80-87294-33-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
TANGER
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Jeseník
Datum konání akce
7. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—