Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investment Project - Hub Logistic Terminal in Pardubice linked to European Transport Corridors - Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00201765" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00201765 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investment Project - Hub Logistic Terminal in Pardubice linked to European Transport Corridors - Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roads in the Czech Republic are overloaded with truck transport. Rail isn't used adequately for freight transport. Waterways are used very little for freight transport, because of never ending postponing realization of permanent navigability of the waterway Labe. The future final port terminal on the river Labe in Pardubice (the Czech Republic) is a long prepared project which is pretty much related to the project of the permanent navigability of the river Labe and providing the inland waterway connection with Hamburg and other north European ports. Part of the upcoming trimodal logistics terminal of Pardubice is a container terminal. Part of this paper is also an overview of the existing network of container terminals in the Czech Republic and connecting network of container trains to European seaports and inland hub terminals.

  • Název v anglickém jazyce

    Investment Project - Hub Logistic Terminal in Pardubice linked to European Transport Corridors - Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Roads in the Czech Republic are overloaded with truck transport. Rail isn't used adequately for freight transport. Waterways are used very little for freight transport, because of never ending postponing realization of permanent navigability of the waterway Labe. The future final port terminal on the river Labe in Pardubice (the Czech Republic) is a long prepared project which is pretty much related to the project of the permanent navigability of the river Labe and providing the inland waterway connection with Hamburg and other north European ports. Part of the upcoming trimodal logistics terminal of Pardubice is a container terminal. Part of this paper is also an overview of the existing network of container terminals in the Czech Republic and connecting network of container trains to European seaports and inland hub terminals.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Carpathian Logistics Congress Proceedings

  • ISBN

    978-80-87294-33-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    TANGER

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Jeseník

  • Datum konání akce

    7. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku