Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Methodology of inland ports design as intermodal terminals in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00234131" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00234131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Methodology of inland ports design as intermodal terminals in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In connection with the new focus on the European transport network TEN-T is very important to focus the logistics research on proposal of public logistics centers with access to the intermodal transport network. In terms of transport externalities and the capacity of existing transport infrastructure, for future transportation of goods within the EU are very perspective inland waterways and rail network. Especially for inland water transport, there are capacity reserves for the transport of other commodity flows. The Czech Republic prepares projects for full navigability of the river Elbe and Vltava, which will enable full navigability from Czech ports to the seaport of Hamburg and other northern European seaports. Inland waterway ports may become important intermodal terminals. During the project of a new public logistics center in Pardubice, East Bohemia, which will be end port on the Elbe waterway, a new methodology of design was created and is described in this lecture.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of inland ports design as intermodal terminals in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In connection with the new focus on the European transport network TEN-T is very important to focus the logistics research on proposal of public logistics centers with access to the intermodal transport network. In terms of transport externalities and the capacity of existing transport infrastructure, for future transportation of goods within the EU are very perspective inland waterways and rail network. Especially for inland water transport, there are capacity reserves for the transport of other commodity flows. The Czech Republic prepares projects for full navigability of the river Elbe and Vltava, which will enable full navigability from Czech ports to the seaport of Hamburg and other northern European seaports. Inland waterway ports may become important intermodal terminals. During the project of a new public logistics center in Pardubice, East Bohemia, which will be end port on the Elbe waterway, a new methodology of design was created and is described in this lecture.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Congress Proceedings of the Carpathian Logistics Congress CLC 2015

  • ISBN

    978-80-87294-61-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Tanger

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Jeseník

  • Datum konání akce

    4. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku