Framework to Analyze Vehicle Miles Travelled Fee Implamentation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00207351" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00207351 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Framework to Analyze Vehicle Miles Travelled Fee Implamentation
Popis výsledku v původním jazyce
This paper proposes a framework for a successful implementation of the vehicle miles travelled (VMT) fee. The VMT fee is looked on as an alternative to supplement the current road infrastructure financing system based mainly on the fuel-tax. The decisioncontext for the implementation of the VMT fee projection is discussed, identifying the factors that will affect a successful implementation. This study offers the VMT fee differentiated into three categories of vehicles and three emission classes, following a trend from the European Union that motivates fleet renewal and lowers emissions. A simple case study with three scenarios based on the current fuel tax revenues illustrates the application of this VMT fee projection. Findings from this case studypoint out that there is a potential for VMT fees.
Název v anglickém jazyce
Framework to Analyze Vehicle Miles Travelled Fee Implamentation
Popis výsledku anglicky
This paper proposes a framework for a successful implementation of the vehicle miles travelled (VMT) fee. The VMT fee is looked on as an alternative to supplement the current road infrastructure financing system based mainly on the fuel-tax. The decisioncontext for the implementation of the VMT fee projection is discussed, identifying the factors that will affect a successful implementation. This study offers the VMT fee differentiated into three categories of vehicles and three emission classes, following a trend from the European Union that motivates fleet renewal and lowers emissions. A simple case study with three scenarios based on the current fuel tax revenues illustrates the application of this VMT fee projection. Findings from this case studypoint out that there is a potential for VMT fees.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th European Transport Congress
ISBN
978-80-01-05321-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
267-279
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
19. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—