Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Framework to Analyze Vehicle Miles Travelled Fee Implamentation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00207351" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00207351 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Framework to Analyze Vehicle Miles Travelled Fee Implamentation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper proposes a framework for a successful implementation of the vehicle miles travelled (VMT) fee. The VMT fee is looked on as an alternative to supplement the current road infrastructure financing system based mainly on the fuel-tax. The decisioncontext for the implementation of the VMT fee projection is discussed, identifying the factors that will affect a successful implementation. This study offers the VMT fee differentiated into three categories of vehicles and three emission classes, following a trend from the European Union that motivates fleet renewal and lowers emissions. A simple case study with three scenarios based on the current fuel tax revenues illustrates the application of this VMT fee projection. Findings from this case studypoint out that there is a potential for VMT fees.

  • Název v anglickém jazyce

    Framework to Analyze Vehicle Miles Travelled Fee Implamentation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper proposes a framework for a successful implementation of the vehicle miles travelled (VMT) fee. The VMT fee is looked on as an alternative to supplement the current road infrastructure financing system based mainly on the fuel-tax. The decisioncontext for the implementation of the VMT fee projection is discussed, identifying the factors that will affect a successful implementation. This study offers the VMT fee differentiated into three categories of vehicles and three emission classes, following a trend from the European Union that motivates fleet renewal and lowers emissions. A simple case study with three scenarios based on the current fuel tax revenues illustrates the application of this VMT fee projection. Findings from this case studypoint out that there is a potential for VMT fees.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th European Transport Congress

  • ISBN

    978-80-01-05321-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    267-279

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    19. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku