Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Container terminal in the Czech Republic and links to European ports

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00207385" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00207385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Container terminal in the Czech Republic and links to European ports

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Roads in the Czech Republic (CR) are for several reasons overloaded with truck transport. According to the Yearbook of Transport in CR, international automobile carriage of goods increased between the years 2005-2011 by 62% while rail and water transportremains at a constant level of carriage of goods by these modes. Use of waterways for CR is concentrated on the Elbe waterway. For many years, ensuring of year-round navigability of the river Elbe to the desired level for efficient shipping is not possible, due to the resistance of environmental activities. Fully utilizable Elbe waterway has a minimum capacity of 8 million tons of goods per year, which is approximately 20% of the international transport of goods to / from the Czech Republic and is properly usable for the transport of certain commodities, especially into maritime ports in the North Sea. Part of this paper is also an overview of the existing network of container terminals in the Czech Republic and connecting network of c

  • Název v anglickém jazyce

    Container terminal in the Czech Republic and links to European ports

  • Popis výsledku anglicky

    Roads in the Czech Republic (CR) are for several reasons overloaded with truck transport. According to the Yearbook of Transport in CR, international automobile carriage of goods increased between the years 2005-2011 by 62% while rail and water transportremains at a constant level of carriage of goods by these modes. Use of waterways for CR is concentrated on the Elbe waterway. For many years, ensuring of year-round navigability of the river Elbe to the desired level for efficient shipping is not possible, due to the resistance of environmental activities. Fully utilizable Elbe waterway has a minimum capacity of 8 million tons of goods per year, which is approximately 20% of the international transport of goods to / from the Czech Republic and is properly usable for the transport of certain commodities, especially into maritime ports in the North Sea. Part of this paper is also an overview of the existing network of container terminals in the Czech Republic and connecting network of c

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of MAC - TLIT 2013

  • ISBN

    978-80-905442-0-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    14-21

  • Název nakladatele

    Mag Consulting

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    10. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku