Metodické nástroje pro snižování silniční nehodovosti na rychlostní komunikaci R46
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00208304" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00208304 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodické nástroje pro snižování silniční nehodovosti na rychlostní komunikaci R46
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je posluchače seznámit s vybranými metodickými přístupy používanými pro snižování silniční nehodovosti. Článek je zaměřen na následující bezpečnostní nástroje: Zkrácená analýza dopravních nehod, program EuroRAP, Bezpečnostní inspekce průjezdem inspekčního vozidla a Sledování dopravních konfliktů. Z důvodu objektivního porovnání uvedených metodik budou následně představeny výsledky aplikace těchto bezpečnostních nástrojů na vybraný silniční úsek, kterým je rychlostní komunikace R46. V závěru jsou uvedeny přednosti použitých metodik na základě získaných empirických zkušeností z jejich aplikace na vzorovém silničním úseku, které jsou doplněny o doporučení způsobu výběru nejvhodnější metodiky pro dosažení výrazného snížení nehodovosti na libovolném silničním úseku.
Název v anglickém jazyce
Methodical Tools for Reducing Road Accidents on the Expressway R46
Popis výsledku anglicky
The objective of contribution focuses on selected methodical approaches for reduction of road accidents. The article is focused on the following safety tools: Shortened analysis of traffic accidents, EuroRAP, drive-through safety inspection and conflictsituations observation. In order to objectively compare these methods the results of application of these safety tools will be presented on selected road section, which is R46. The final, the advantages of used methods based on empiric observations experienced within their application onto the sample road section, supplemented with recommendations on how to select the most suitable method in order to achieve a significant reduction of accidents on an arbitrary road section.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Soudní inženýrství
ISSN
1211-443X
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
126-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—