Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Most Significant Human Factors in Air Traffic Control Occurrences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00208937" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00208937 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Most Significant Human Factors in Air Traffic Control Occurrences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Air Traffic Controllers play a crucial role in Air Traffic Control, which is considered the most visible and flexible part of the Air Traffic Management (ATM) system. All decisions made by controllers are influenced by a huge number of factors, both objective and subjective. Some studies have established a model of the risks in ATM, but none have combined statistics and modeling principles in a Bayesian approach. The study is based on a wide retrospective analysis of the air traffic occurrences where controllers were involved. The data presented in this article comprise 981 air traffic control-involved occurrences records covering the years 2000 ? 2012 in the Czech Republic, Great Britain, Canada and the United States of America. We analyzed the individual roles of all known factors contributing to the occurrences. Occurrences were classified as air accidents and incidents of serious, major, significant or no safety effects. The most significant and correlating variables were used for

  • Název v anglickém jazyce

    Most Significant Human Factors in Air Traffic Control Occurrences

  • Popis výsledku anglicky

    Air Traffic Controllers play a crucial role in Air Traffic Control, which is considered the most visible and flexible part of the Air Traffic Management (ATM) system. All decisions made by controllers are influenced by a huge number of factors, both objective and subjective. Some studies have established a model of the risks in ATM, but none have combined statistics and modeling principles in a Bayesian approach. The study is based on a wide retrospective analysis of the air traffic occurrences where controllers were involved. The data presented in this article comprise 981 air traffic control-involved occurrences records covering the years 2000 ? 2012 in the Czech Republic, Great Britain, Canada and the United States of America. We analyzed the individual roles of all known factors contributing to the occurrences. Occurrences were classified as air accidents and incidents of serious, major, significant or no safety effects. The most significant and correlating variables were used for

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Air Transport 2013

  • ISBN

    978-80-554-0776-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    132-136

  • Název nakladatele

    EDIS

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    7. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku