Metoda hodnocení varovných systémů z hlediska samo-evakuace z tunelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00214247" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00214247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metoda hodnocení varovných systémů z hlediska samo-evakuace z tunelu
Popis výsledku v původním jazyce
Při projektování tunelů vždy existuje dilema, zda je daný tunel vybaven, z hlediska stavebního uspořádání a technologických zařízení dostatečně a zajišťuje přiměřenou míru bezpečnosti pro jeho uživatele. Při vzniku požáru existují značné časové prodlevy,než začne vlastní proces chůze k evakuačním východům. Rozhoduje psychika, člověk váhá co dělat a promarní cenné minuty a často je již pozdě. Článek popisuje metodu, která umožňuje porovnávat technologický řetězec od identifikace požáru k vlastnímu varování účastníků právě z hlediska zkrácení doby váhání. Tento čas pak vstupuje jako korekční faktor do výpočtů rizik metodou analýzy scénářů.
Název v anglickém jazyce
Risk analysis of road tunnels reflecting technological facilities
Popis výsledku anglicky
This article describes deterministic risk scenario based method where new and more real-istic view on evacuation process is introduced. Newly, this method takes in account also specific tech-nological equipment?s (fire and smoke sensors, emergency soundsystem) and human behaviour to precisely determine complex process of evacuation. The ability of tunnel technological system rapidly to identify a fire and effectively to inform tunnel users about threat significantly reduces awareness and reaction timeand speed up evacuation of people. Both mentioned times can be up to several minutes and each their reduction extends the time for self-escape. In terms of heterogeneity facilities which have to be judged soft computing method is applied. To avoid vagueness and imprecision to the maximum a system of controllable expert rules is apply.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podzemní stavby 2013 - Proceedings
ISBN
978-80-260-3868-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
Czech Tunnelling Association ITA-AITES
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—