Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metoda hodnocení varovných systémů z hlediska samo-evakuace z tunelu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00214247" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00214247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metoda hodnocení varovných systémů z hlediska samo-evakuace z tunelu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při projektování tunelů vždy existuje dilema, zda je daný tunel vybaven, z hlediska stavebního uspořádání a technologických zařízení dostatečně a zajišťuje přiměřenou míru bezpečnosti pro jeho uživatele. Při vzniku požáru existují značné časové prodlevy,než začne vlastní proces chůze k evakuačním východům. Rozhoduje psychika, člověk váhá co dělat a promarní cenné minuty a často je již pozdě. Článek popisuje metodu, která umožňuje porovnávat technologický řetězec od identifikace požáru k vlastnímu varování účastníků právě z hlediska zkrácení doby váhání. Tento čas pak vstupuje jako korekční faktor do výpočtů rizik metodou analýzy scénářů.

  • Název v anglickém jazyce

    Risk analysis of road tunnels reflecting technological facilities

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes deterministic risk scenario based method where new and more real-istic view on evacuation process is introduced. Newly, this method takes in account also specific tech-nological equipment?s (fire and smoke sensors, emergency soundsystem) and human behaviour to precisely determine complex process of evacuation. The ability of tunnel technological system rapidly to identify a fire and effectively to inform tunnel users about threat significantly reduces awareness and reaction timeand speed up evacuation of people. Both mentioned times can be up to several minutes and each their reduction extends the time for self-escape. In terms of heterogeneity facilities which have to be judged soft computing method is applied. To avoid vagueness and imprecision to the maximum a system of controllable expert rules is apply.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Podzemní stavby 2013 - Proceedings

  • ISBN

    978-80-260-3868-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    Czech Tunnelling Association ITA-AITES

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku