Korekce výpočtových metodik emisí hluku na rekonstruovaných železničních tratích v České republice jako nástroj k objektivizaci modelovaných hodnot
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225623" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225623 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/63981378:_____/14:#0000019
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Korekce výpočtových metodik emisí hluku na rekonstruovaných železničních tratích v České republice jako nástroj k objektivizaci modelovaných hodnot
Popis výsledku v původním jazyce
Již několik let dochází v České republice k rekonstrukcím železničních tratí. Avšak doposud nebylo ověřeno, jakým způsobem ovlivní změny železničního svršku emise hluku ze železniční dopravy. To má za následek, že v případě výhledové predikce hluku častodochází k nadhodnocení nebo k podhodnocení akustické situace v okolí železničních tratí a tím také k předimenzování nebo poddimenzování návrhů protihlukových opatření. Tato situace vedla vybrané pracovníky ČVUT v Praze Fakulty dopravní a společnosti EKOLA group, spol. s r.o., k řešení projektu, který přispívá k řešení uvedené situace. Hlavní výsledky tohoto projektu, řešeného v letech 2011?2013, představuje tento článek.
Název v anglickém jazyce
Correction calculation methodologies of noise emissions in reconstructed railway lines in the Czech Republic as tool to objectification modelled values
Popis výsledku anglicky
Railway lines reconstructions are going on in the Czech Republic for several years. But not yet verified how the changes affect the track superstructure noise emissions from railway transport. This has the effect that if a prospective prediction of noiseleads to overestimation or underestimation of the acoustic conditions around the railway lines often and thus to oversizing or undersizing proposals noise reduction measures. This situation led the selected employees from CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences and EKOLA group company to the project that contributes to addressing that situation. This article represents the main results of this project (solved in 2011-2013).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030087" target="_blank" >TA01030087: Vliv opatření na infrastruktuře železniční dopravy na snížení vzniku a šíření hluku od jedoucích vlaků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Fyzikálne faktory prostredia
ISSN
1338-3922
e-ISSN
—
Svazek periodika
IV
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
14-18
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—