Driver Behaviour in Long Tunnels
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00226361" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00226361 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.dcis.cz" target="_blank" >http://www.dcis.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Driver Behaviour in Long Tunnels
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is based on the research which studied the vigilance level of a fatigued driver in a long tunnel. The vigilance of the driver is monitored using Electroencephalography (EEG) in a driving simulator under different scenarios namely Normal road and Tunnel road. The hypnagogic, relaxation and vigilant phase of each driver is analysed from their EEG data. The experiments projected a negative impact on driver vigilance in long tunnels. A comparative study on the driver vigilance inside the tunnel and to that of a normal road is presented. In addition, the impact of coloured tunnel to that of a regular tunnel was also studied and results are presented.
Název v anglickém jazyce
Driver Behaviour in Long Tunnels
Popis výsledku anglicky
This paper is based on the research which studied the vigilance level of a fatigued driver in a long tunnel. The vigilance of the driver is monitored using Electroencephalography (EEG) in a driving simulator under different scenarios namely Normal road and Tunnel road. The hypnagogic, relaxation and vigilant phase of each driver is analysed from their EEG data. The experiments projected a negative impact on driver vigilance in long tunnels. A comparative study on the driver vigilance inside the tunnel and to that of a normal road is presented. In addition, the impact of coloured tunnel to that of a regular tunnel was also studied and results are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Driver-Car Interaction & Safety 2014 - Proceedings
ISBN
978-80-01-05663-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Dopravní fakulta ČVUT v Praze, Ústav dopravních prostředků
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Děčín
Datum konání akce
10. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—