Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sdělení výstražné informace řidiči z hlediska komunikace a umístění

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00226485" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00226485 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.k616.fd.cvut.cz" target="_blank" >http://www.k616.fd.cvut.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sdělení výstražné informace řidiči z hlediska komunikace a umístění

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Určení co nejvhodnějšího způsobu sdělení výstražné informace řidiči, a to především z hlediska komunikace a umístění zařízení, které výstražnou informaci řidiči podává. Cílem je přenést informaci řidiči co možná nejjednoznačnějším způsobem, za minimálnídobu a minimální ztráty jeho pozornosti při řízení vozidla. Stěžejní náplní této metodiky je formální popis postupu návrhu předmětného varovného zařízení.

  • Název v anglickém jazyce

    Transmission of the warning information to driver with respect to communication and location

  • Popis výsledku anglicky

    Identification of the most suitable transfer of the warning information to drivers, especially with respect to communication and location of the equipment transmitting the information. The aim is to tranfer the information to the driver in the most unambiguos manner, in the shortest time and with minimal loss of attention. The metodology describes the warning system design.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20122014085" target="_blank" >VG20122014085: Zvýšení bezpečnosti vozidel při přepravě cestujících i nákladů na kritických bodech infrastruktury.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodika grantu MV

  • Číslo předpisu

    130/2014-710-VV/1

  • Technické parametry

    Metodika je určena pro instituce, výrobce, posuzovatele, kteří ověřují ergonomii ovládání obdobných zařízení ve vozidlech, zejména z hlediska bezpečnosti a ditrakce řidiče. doc. Ing Petr Bouchner, Ph.D. a doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.ČVUT v Praze, Fakultadopravní Konviktská 20, Praha 1, +420 224359502

  • Ekonomické parametry

    S ohledem na potenciální možnost zabránění střetu silničního vozidla s vlakem je ekonomický přínos možné kvantifikovat průměrně v řádech cca. 10 mil/Kč/rok/nehodu na přejezdu. V ČR se stane cca.280 nehod ročně. Potenciální ekonomický přínos je tedy celospolečenský v řádech cca. stovek mil. Kč ročně.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů