Sdělení výstražné informace řidiči z hlediska komunikace a umístění
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00226485" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00226485 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.k616.fd.cvut.cz" target="_blank" >http://www.k616.fd.cvut.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sdělení výstražné informace řidiči z hlediska komunikace a umístění
Popis výsledku v původním jazyce
Určení co nejvhodnějšího způsobu sdělení výstražné informace řidiči, a to především z hlediska komunikace a umístění zařízení, které výstražnou informaci řidiči podává. Cílem je přenést informaci řidiči co možná nejjednoznačnějším způsobem, za minimálnídobu a minimální ztráty jeho pozornosti při řízení vozidla. Stěžejní náplní této metodiky je formální popis postupu návrhu předmětného varovného zařízení.
Název v anglickém jazyce
Transmission of the warning information to driver with respect to communication and location
Popis výsledku anglicky
Identification of the most suitable transfer of the warning information to drivers, especially with respect to communication and location of the equipment transmitting the information. The aim is to tranfer the information to the driver in the most unambiguos manner, in the shortest time and with minimal loss of attention. The metodology describes the warning system design.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20122014085" target="_blank" >VG20122014085: Zvýšení bezpečnosti vozidel při přepravě cestujících i nákladů na kritických bodech infrastruktury.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Metodika grantu MV
Číslo předpisu
130/2014-710-VV/1
Technické parametry
Metodika je určena pro instituce, výrobce, posuzovatele, kteří ověřují ergonomii ovládání obdobných zařízení ve vozidlech, zejména z hlediska bezpečnosti a ditrakce řidiče. doc. Ing Petr Bouchner, Ph.D. a doc. Ing. Martin Leso, Ph.D.ČVUT v Praze, Fakultadopravní Konviktská 20, Praha 1, +420 224359502
Ekonomické parametry
S ohledem na potenciální možnost zabránění střetu silničního vozidla s vlakem je ekonomický přínos možné kvantifikovat průměrně v řádech cca. 10 mil/Kč/rok/nehodu na přejezdu. V ČR se stane cca.280 nehod ročně. Potenciální ekonomický přínos je tedy celospolečenský v řádech cca. stovek mil. Kč ročně.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy ČR
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů