Evaluation Of Regional Railway Lines Potential
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00231165" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00231165 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation Of Regional Railway Lines Potential
Popis výsledku v původním jazyce
There are a significant number of railway networks within many Middle- and East-European countries operated only by regional lines, usually with a great difference between travel demand and transportation offer. This difference is reflected in a whole economic balance of the lines, respectively of the service there, and resulting as an essential input for the rail system efficiency assessment. This paper is a conclusion of the CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences R&D project (further as theProject), which aims to analyze the current status and potential of the regional railway network in the country. The paper presents the characteristics of that segment of Czech railway network from the perspective of all scopes evaluated within the Project. A general multi-branch categorization of regional line sections is proposed as a result, arising from their technical and economical parameters and potential for travelling.
Název v anglickém jazyce
Evaluation Of Regional Railway Lines Potential
Popis výsledku anglicky
There are a significant number of railway networks within many Middle- and East-European countries operated only by regional lines, usually with a great difference between travel demand and transportation offer. This difference is reflected in a whole economic balance of the lines, respectively of the service there, and resulting as an essential input for the rail system efficiency assessment. This paper is a conclusion of the CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences R&D project (further as theProject), which aims to analyze the current status and potential of the regional railway network in the country. The paper presents the characteristics of that segment of Czech railway network from the perspective of all scopes evaluated within the Project. A general multi-branch categorization of regional line sections is proposed as a result, arising from their technical and economical parameters and potential for travelling.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transport Problems 2015 - Proceedings
ISBN
978-83-935232-6-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
699-710
Název nakladatele
Silesian University of Technology
Místo vydání
Katowice
Místo konání akce
Katowice
Datum konání akce
22. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—