Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation Of Regional Railway Lines Potential

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00231165" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00231165 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation Of Regional Railway Lines Potential

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There are a significant number of railway networks within many Middle- and East-European countries operated only by regional lines, usually with a great difference between travel demand and transportation offer. This difference is reflected in a whole economic balance of the lines, respectively of the service there, and resulting as an essential input for the rail system efficiency assessment. This paper is a conclusion of the CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences R&D project (further as theProject), which aims to analyze the current status and potential of the regional railway network in the country. The paper presents the characteristics of that segment of Czech railway network from the perspective of all scopes evaluated within the Project. A general multi-branch categorization of regional line sections is proposed as a result, arising from their technical and economical parameters and potential for travelling.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation Of Regional Railway Lines Potential

  • Popis výsledku anglicky

    There are a significant number of railway networks within many Middle- and East-European countries operated only by regional lines, usually with a great difference between travel demand and transportation offer. This difference is reflected in a whole economic balance of the lines, respectively of the service there, and resulting as an essential input for the rail system efficiency assessment. This paper is a conclusion of the CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences R&D project (further as theProject), which aims to analyze the current status and potential of the regional railway network in the country. The paper presents the characteristics of that segment of Czech railway network from the perspective of all scopes evaluated within the Project. A general multi-branch categorization of regional line sections is proposed as a result, arising from their technical and economical parameters and potential for travelling.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Problems 2015 - Proceedings

  • ISBN

    978-83-935232-6-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    699-710

  • Název nakladatele

    Silesian University of Technology

  • Místo vydání

    Katowice

  • Místo konání akce

    Katowice

  • Datum konání akce

    22. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku