Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation Of Potential Of Regional Railway Lines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00306419" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00306419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.20858/tp.2016.11.4.11" target="_blank" >https://doi.org/10.20858/tp.2016.11.4.11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.20858/tp.2016.11.4.11" target="_blank" >10.20858/tp.2016.11.4.11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation Of Potential Of Regional Railway Lines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a significant number of railway networks within many Middle- and East-European countries operated only by regional lines, usually with a great difference between travel demand and transportation offer. This difference is reflected in a whole economic balance of the lines, respectively of the service there, and resulting as an essential input for the rail system efficiency assessment. This paper is a conclusion of the CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences R&D project (further as the Project), which aims to analyze the current status and potential of the regional railway network in the country. The paper presents the characteristics of that segment of Czech railway network from the perspective of all scopes evaluated within the Project. A general multi-branch categorization of regional line sections is proposed as a result, arising from their technical and economical parameters and potential for travelling.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation Of Potential Of Regional Railway Lines

  • Popis výsledku anglicky

    There is a significant number of railway networks within many Middle- and East-European countries operated only by regional lines, usually with a great difference between travel demand and transportation offer. This difference is reflected in a whole economic balance of the lines, respectively of the service there, and resulting as an essential input for the rail system efficiency assessment. This paper is a conclusion of the CTU in Prague, Faculty of Transportation Sciences R&D project (further as the Project), which aims to analyze the current status and potential of the regional railway network in the country. The paper presents the characteristics of that segment of Czech railway network from the perspective of all scopes evaluated within the Project. A general multi-branch categorization of regional line sections is proposed as a result, arising from their technical and economical parameters and potential for travelling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problemy Transportu - Transport Problems

  • ISSN

    1896-0596

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    111-126

  • Kód UT WoS článku

    000409341900011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84999036921