Airport Customer Buying Behavior
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00239880" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00239880 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Airport Customer Buying Behavior
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the evaluation of customer buying behavior of Kosice Airport. The first part describes the customer as a basis for marketing and then discusses the factors that affect customer in the purchase. The next part of the article deals with the consumer's decision to purchase and the phases of the process of purchasing behavior. The article also describes traditional and current models of customer buying behavior. The final section presents the results of a questionnaire survey that covers the most important factors in choosing departure / return airport from the perspective of the passenger. The questionnaire also contained questions relating to the promotion of Kosice Airport. Factors influencing entry airlines to Airport Kosice are assessed, at the end.
Název v anglickém jazyce
Airport Customer Buying Behavior
Popis výsledku anglicky
The article deals with the evaluation of customer buying behavior of Kosice Airport. The first part describes the customer as a basis for marketing and then discusses the factors that affect customer in the purchase. The next part of the article deals with the consumer's decision to purchase and the phases of the process of purchasing behavior. The article also describes traditional and current models of customer buying behavior. The final section presents the results of a questionnaire survey that covers the most important factors in choosing departure / return airport from the perspective of the passenger. The questionnaire also contained questions relating to the promotion of Kosice Airport. Factors influencing entry airlines to Airport Kosice are assessed, at the end.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings of the 3rd International Scientific Conference „Marketing Management, Trade, Financial and Social Aspects of Business"
ISBN
978-80-225-4163-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
51-57
Název nakladatele
Ekonomická univerzita Bratislava
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
22. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—