Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dilemmas of ethics of advertising - economic, legal and social aspects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00303506" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00303506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dilemmas of ethics of advertising - economic, legal and social aspects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary purpose of advertising is to provide information about a product and the company producing it. Provided the product does not pose any risk to the buyers, this objective should not raise any ethical objections. However, in the modern world, advertising seems to pursue also other goals, thus promoting a form of ideology, according to which human life is meaningful and valuable only when it creates the possibility of unlimited consumption. Instead of helping the clients in their consumer decisions, what the advertising is trying to do is to manipulate them, thus destroying traditional values and replacing them with new ones (or rather quasi-values). Looking at the phenomenon of advertising from a wider perspective, one cannot help but observe that rather than trying to adapt their products to the needs of the customer, global companies transform the customer (i.e. de facto human) to become the buyer of their goods. As a result, the influence of advertising is that alongside a new set of customs, new attitudes and views are created or, to be more precise, a new type of human.

  • Název v anglickém jazyce

    Dilemmas of ethics of advertising - economic, legal and social aspects

  • Popis výsledku anglicky

    The primary purpose of advertising is to provide information about a product and the company producing it. Provided the product does not pose any risk to the buyers, this objective should not raise any ethical objections. However, in the modern world, advertising seems to pursue also other goals, thus promoting a form of ideology, according to which human life is meaningful and valuable only when it creates the possibility of unlimited consumption. Instead of helping the clients in their consumer decisions, what the advertising is trying to do is to manipulate them, thus destroying traditional values and replacing them with new ones (or rather quasi-values). Looking at the phenomenon of advertising from a wider perspective, one cannot help but observe that rather than trying to adapt their products to the needs of the customer, global companies transform the customer (i.e. de facto human) to become the buyer of their goods. As a result, the influence of advertising is that alongside a new set of customs, new attitudes and views are created or, to be more precise, a new type of human.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Social and Humanities Studies Humanum

  • ISSN

    1898-8431

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21 (2)

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    41-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus