Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethics in advertising

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00308166" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00308166 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Etika reklamy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basic objective of advertising is to inform about the product and the company that produces it. This objective does not raise ethical objections to such an extent until the advertised product is nota threat for the beneficiaries. However, it seems that in today’s world realizes advertising and otherpurposes, expanding the peculiar ideology, according to which human life has meaning and value onlyif it creates the possibility of unlimited consumerism. Instead of advertising consumers helped in hisdecision, trying to manipulate thus destroying traditional valuesand the striving to replace them withnew ones (rather pseudo). When the ad is viewed from a global perspective, we can not avoid the im-pression that the company is not trying to adapt your product to the needs of the client, but to impressthe client (ie de facto to humans), and change it to become consumers of these products. Hence, underthe influence of advertising creates new habits, new attitudes and beliefs, and even can be said - a newtype of man.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethics in advertising

  • Popis výsledku anglicky

    The basic objective of advertising is to inform about the product and the company that produces it. This objective does not raise ethical objections to such an extent until the advertised product is nota threat for the beneficiaries. However, it seems that in today’s world realizes advertising and otherpurposes, expanding the peculiar ideology, according to which human life has meaning and value onlyif it creates the possibility of unlimited consumerism. Instead of advertising consumers helped in hisdecision, trying to manipulate thus destroying traditional valuesand the striving to replace them withnew ones (rather pseudo). When the ad is viewed from a global perspective, we can not avoid the im-pression that the company is not trying to adapt your product to the needs of the client, but to impressthe client (ie de facto to humans), and change it to become consumers of these products. Hence, underthe influence of advertising creates new habits, new attitudes and beliefs, and even can be said - a newtype of man.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Social and Humanities Studies Humanum

  • ISSN

    1898-8431

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    23

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    29-44

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus