Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Clustering as a Tool for Optimizung the Sale of Consumer Goods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00315391" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00315391 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Clustering as a Tool for Optimizung the Sale of Consumer Goods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, most sales of consumer goods are realized by e-shops. For these shops, of course, it is impossible – in terms finance and/or space - to have large quantities of these goods in stock. It is therefore necessary to reduce the offered goods in a suitable and sophisticated way. In this work, based on the knowledge of historical data and using the Cluster Analysis, the sales offer of these goods is optimized. Here the supply of goods is reduced depending on the price and the sale time using the real data. With this reduction, only a certain type and quantity of goods can be stocked within a certain time period to be offered at that time period. The entire supply of goods is selected by individual clusters that determine what goods, at what prices and in what time period are at a certain moment beneficial to sell. This therefore reduces the total sales offer and hence the need to own or fund unnecessarily large warehouses. The cluster analysis is applied to the real data of laptop sales in a medium-sized e-shop in the Czech Republic for the period 2016.

  • Název v anglickém jazyce

    Clustering as a Tool for Optimizung the Sale of Consumer Goods

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, most sales of consumer goods are realized by e-shops. For these shops, of course, it is impossible – in terms finance and/or space - to have large quantities of these goods in stock. It is therefore necessary to reduce the offered goods in a suitable and sophisticated way. In this work, based on the knowledge of historical data and using the Cluster Analysis, the sales offer of these goods is optimized. Here the supply of goods is reduced depending on the price and the sale time using the real data. With this reduction, only a certain type and quantity of goods can be stocked within a certain time period to be offered at that time period. The entire supply of goods is selected by individual clusters that determine what goods, at what prices and in what time period are at a certain moment beneficial to sell. This therefore reduces the total sales offer and hence the need to own or fund unnecessarily large warehouses. The cluster analysis is applied to the real data of laptop sales in a medium-sized e-shop in the Czech Republic for the period 2016.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Research in Engineering and Technology

  • ISSN

    2319-1163

  • e-ISSN

    2319-1163

  • Svazek periodika

    06

  • Číslo periodika v rámci svazku

    04

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    14-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus