Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Upper limb movement activity as an indicator of piloting error rate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00322246" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00322246 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21460/18:00322246

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-44" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-44</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781351238649-44" target="_blank" >10.1201/9781351238649-44</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Upper limb movement activity as an indicator of piloting error rate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In practice, inexperienced pilots tend to excessively manipulate the aircraft control stick when attempting to direct an aircraft into a desired attitude. This causes piloting inaccuracies, which may lead to undesired flight situations. The objective of this paper was to identify the relationship between accuracy, or more precisely piloting error rate, and the physical activity of the pilot’s upper limb. Effort was also made to prove the fact that inaccurate upper limb input can be detected by means of values measured by an accelerometer. The evaluation was performed with 10 subjects during flight training with the main focus on evaluating the error rate during execution of climbing and descent 180° turn. The measurements were made on TRD40 flight simulator, evaluated by the proposed methodology of processing accelerometer data, and subsequently compared with real error rates calculated from flight data. The results confirmed a correlation between error rates inferred from flight data and error rates determined based on the accelerometer data. Because the research conducted in the domain is a pilot study, the results provide opportunities for discussion and possibilities of further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Upper limb movement activity as an indicator of piloting error rate

  • Popis výsledku anglicky

    In practice, inexperienced pilots tend to excessively manipulate the aircraft control stick when attempting to direct an aircraft into a desired attitude. This causes piloting inaccuracies, which may lead to undesired flight situations. The objective of this paper was to identify the relationship between accuracy, or more precisely piloting error rate, and the physical activity of the pilot’s upper limb. Effort was also made to prove the fact that inaccurate upper limb input can be detected by means of values measured by an accelerometer. The evaluation was performed with 10 subjects during flight training with the main focus on evaluating the error rate during execution of climbing and descent 180° turn. The measurements were made on TRD40 flight simulator, evaluated by the proposed methodology of processing accelerometer data, and subsequently compared with real error rates calculated from flight data. The results confirmed a correlation between error rates inferred from flight data and error rates determined based on the accelerometer data. Because the research conducted in the domain is a pilot study, the results provide opportunities for discussion and possibilities of further research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30105 - Physiology (including cytology)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends in Civil Aviation

  • ISBN

    978-0-8153-7602-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    261-266

  • Název nakladatele

    CRC Press/Balkema

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 12. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku