Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Driving Fluency on Economic and Ecological Aspects of Transport.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F18%3A00325993" target="_blank" >RIV/68407700:21260/18:00325993 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://komunikacie.uniza.sk/index.php/communications/article/view/245" target="_blank" >http://komunikacie.uniza.sk/index.php/communications/article/view/245</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Driving Fluency on Economic and Ecological Aspects of Transport.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the influence of driving behaviour on fuel consumption and the subsequent environmental impacts. The main issue is to estimate the economic and environmental costs connected with the forced deceleration or stopping and the subsequent acceleration of a motor vehicle in urban traffic. Authors introduce a physical model of a vehicle with variable parameters that allows the calculation of economic and ecological losses in congestions on the basis of data generated by an arbitrary floating car. The losses include the lost kinetic energy of a vehicle during the forced braking, accelerated degradation of vehicle components, the loss of time of drivers and passengers and the increased ecological footprint. Energetic costs are estimated from the vehicle engine efficiency with which the fuel energy is transformed during an acceleration to kinetic energy of a vehicle lost during braking. Further, these costs are estimated from fuel calorific value and fuel price. Costs resulting from the degradation of vehicle components are estimated from their average stated lifetime.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Driving Fluency on Economic and Ecological Aspects of Transport.

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the influence of driving behaviour on fuel consumption and the subsequent environmental impacts. The main issue is to estimate the economic and environmental costs connected with the forced deceleration or stopping and the subsequent acceleration of a motor vehicle in urban traffic. Authors introduce a physical model of a vehicle with variable parameters that allows the calculation of economic and ecological losses in congestions on the basis of data generated by an arbitrary floating car. The losses include the lost kinetic energy of a vehicle during the forced braking, accelerated degradation of vehicle components, the loss of time of drivers and passengers and the increased ecological footprint. Energetic costs are estimated from the vehicle engine efficiency with which the fuel energy is transformed during an acceleration to kinetic energy of a vehicle lost during braking. Further, these costs are estimated from fuel calorific value and fuel price. Costs resulting from the degradation of vehicle components are estimated from their average stated lifetime.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Communications

  • ISSN

    1335-4205

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    9-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85054333995