Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv kongescí na ekonomii a ekologickou stopu individuální automobilové dopravy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F16%3A00307747" target="_blank" >RIV/68407700:21260/16:00307747 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv kongescí na ekonomii a ekologickou stopu individuální automobilové dopravy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá odhadem výše ekonomických a ekologických nákladů při nuceném zpomalení nebo zastavení a následném rozjezdu motorového vozidla v městském provozu a nastiňuje možná řešení vedoucí ke snížení těchto nákladů aktivním řízením dopravy. Náklady řeší z hlediska ztracené kinetické energie vozidla při brzdění, opotřebení jeho součástí, ztráty času posádky a nakonec zvýšené ekologické stopy v prostředí. Energetické náklady jsou odhadovány z účinnosti motoru vozidla, s níž při rozjezdu přeměňuje energii paliva na kinetickou energii vozidla ztracenou při brzdění, a z výhřevnosti a ceny použitého paliva. Náklady plynoucí z opotřebení součástí vozidla jsou odhadovány z jejich průměrné uváděné životnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Congestions on Economy and Ecological Footprint of Individual Vehicle Transportation

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with the estimate of economical and ecological costs caused by a forced slowing down or stopping of a motor vehicle and its subsequent moving off in a city traffic, and it outlines possible solutions leading to the reduction of these costs by an active transport control. The costs include the lost kinetic energy of a vehicle during the forced braking, fading of its components, the loss of time of drivers and passengers, and the increased ecological footprint. Energetic costs are estimated from the vehicle motor efficiency, fuel calorific value and fuel price. Costs resulting from the fading of vehicle components are estimated from their average stated lifetime. The proposed solution leading to the reduction of losses consists in the active control of speed of vehicles and thus also the transport fluency with the help of adaptive traffic signs for drivers, and the future development of self-driving cars. In an ideal case, the forced slowing down would be reduced to the extent given by natural vehicle resistance, almost without the use of brakes. The vehicles would reach the sections with reduced speed limits or to places of stopping using only their kinetic energy. A low traffic density would induce the formation of vehicle clusters that would reach the intersections during the green light. Finally, the results are applied to a specific transport situation in Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Doprava, zdraví a životní prostředí

  • ISBN

    978-80-88074-42-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    150

  • Strana od-do

    5-154

  • Název nakladatele

    CDV - Centrum dopravního výzkumu

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    7. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku