Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pneumatic System Reliability Assessment for B737NG Operators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00345057" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00345057 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.23919/NTCA50409.2020.9291115" target="_blank" >https://doi.org/10.23919/NTCA50409.2020.9291115</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23919/NTCA50409.2020.9291115" target="_blank" >10.23919/NTCA50409.2020.9291115</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pneumatic System Reliability Assessment for B737NG Operators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the operational issues of aircraft components and their reliability, from the perspective of the aircraft operators. Modern airliners are equipped with advanced ways of data collection of most flight and technical parameters that can be used to optimize their operations. This study deals with the pneumatic system (ATA36 chapter) of the B737NG aircraft that is susceptible to failures in the operations, leading to the aircraft becoming unserviceable for periods of time. A novel approach is proposed to analyze the system behavior by its modeling by means of the Unified Modeling Language (UML) and Fault-tree analysis, using real operational data. Next, this paper proposes simple operational measures than can avoid the aircraft on ground (AOG) states and decrease unexpected expenses due to the system failure. The results show that this new approach is very practical and can have significant effect on the airline operations, largely reducing extra costs and flight delays and allowing for better planning of aircraft maintenace.

  • Název v anglickém jazyce

    Pneumatic System Reliability Assessment for B737NG Operators

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the operational issues of aircraft components and their reliability, from the perspective of the aircraft operators. Modern airliners are equipped with advanced ways of data collection of most flight and technical parameters that can be used to optimize their operations. This study deals with the pneumatic system (ATA36 chapter) of the B737NG aircraft that is susceptible to failures in the operations, leading to the aircraft becoming unserviceable for periods of time. A novel approach is proposed to analyze the system behavior by its modeling by means of the Unified Modeling Language (UML) and Fault-tree analysis, using real operational data. Next, this paper proposes simple operational measures than can avoid the aircraft on ground (AOG) states and decrease unexpected expenses due to the system failure. The results show that this new approach is very practical and can have significant effect on the airline operations, largely reducing extra costs and flight delays and allowing for better planning of aircraft maintenace.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2020 New Trends in Civil Aviation

  • ISBN

    978-80-01-06726-0

  • ISSN

    2694-7854

  • e-ISSN

    2694-7854

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    99-103

  • Název nakladatele

    IEEE Czechoslovakia Section

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    23. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku