Zone-Oriented Suburban Railway Timetable
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00351545" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00351545 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447380" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447380</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447380" target="_blank" >10.1109/SCSP52043.2021.9447380</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Zone-Oriented Suburban Railway Timetable
Popis výsledku v původním jazyce
This paper is focused on railway timetabling in suburban areas and presents a new proposal of possible variants of operational concepts for railway line 171 Praha - Beroun, especially variants of zone-oriented timetable. This type of timetable is generally found as an attractive suburban railway transport operational concept on busy radial railway lines and can be an important part of the active policy of Smart Cities. At first, the method for timetable transportation assessment is proposed. Subsequently, there are described principles of zone-oriented timetable. It is followed by a proposal of different operational concept variants for railway line 171 Praha - Beroun (one-level service and several variants of zone-oriented timetable). Finally, all proposed variants of the operational concept are assessed in a transportation way.
Název v anglickém jazyce
Zone-Oriented Suburban Railway Timetable
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on railway timetabling in suburban areas and presents a new proposal of possible variants of operational concepts for railway line 171 Praha - Beroun, especially variants of zone-oriented timetable. This type of timetable is generally found as an attractive suburban railway transport operational concept on busy radial railway lines and can be an important part of the active policy of Smart Cities. At first, the method for timetable transportation assessment is proposed. Subsequently, there are described principles of zone-oriented timetable. It is followed by a proposal of different operational concept variants for railway line 171 Praha - Beroun (one-level service and several variants of zone-oriented timetable). Finally, all proposed variants of the operational concept are assessed in a transportation way.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2021 Smart City Symposium Prague
ISBN
978-1-6654-3033-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IEEE Signal Processing Society
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
27. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—