Demand variation in regional transport
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00354018" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00354018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447373" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447373</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447373" target="_blank" >10.1109/SCSP52043.2021.9447373</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Demand variation in regional transport
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with describing the key parameters of regional public transport demand in the Lovosice Area, Czech Republic. It specifically deals with the issue of daily variation, the ratio of transport demand in peak and off-peak hours and the modal ratio. The second part presents the demand characteristics collected in the Lovosice area. Among these, a daily variation of the suburban bus and train line is analyzed and compared. This analysis is followed by recommendations for vehicle optimization based on the highest peak hour occupancy. In addition, the system split of the parallel routed regional public transport modes with its influencing factors on demand distribution is discussed.
Název v anglickém jazyce
Demand variation in regional transport
Popis výsledku anglicky
This article deals with describing the key parameters of regional public transport demand in the Lovosice Area, Czech Republic. It specifically deals with the issue of daily variation, the ratio of transport demand in peak and off-peak hours and the modal ratio. The second part presents the demand characteristics collected in the Lovosice area. Among these, a daily variation of the suburban bus and train line is analyzed and compared. This analysis is followed by recommendations for vehicle optimization based on the highest peak hour occupancy. In addition, the system split of the parallel routed regional public transport modes with its influencing factors on demand distribution is discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2021 Smart Cities Symposium Prague (SCSP)
ISBN
978-1-6654-1524-8
ISSN
—
e-ISSN
2691-3666
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
27. 5. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—