Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Demand variation in regional transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F21%3A00354018" target="_blank" >RIV/68407700:21260/21:00354018 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447373" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447373</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP52043.2021.9447373" target="_blank" >10.1109/SCSP52043.2021.9447373</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Demand variation in regional transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with describing the key parameters of regional public transport demand in the Lovosice Area, Czech Republic. It specifically deals with the issue of daily variation, the ratio of transport demand in peak and off-peak hours and the modal ratio. The second part presents the demand characteristics collected in the Lovosice area. Among these, a daily variation of the suburban bus and train line is analyzed and compared. This analysis is followed by recommendations for vehicle optimization based on the highest peak hour occupancy. In addition, the system split of the parallel routed regional public transport modes with its influencing factors on demand distribution is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Demand variation in regional transport

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with describing the key parameters of regional public transport demand in the Lovosice Area, Czech Republic. It specifically deals with the issue of daily variation, the ratio of transport demand in peak and off-peak hours and the modal ratio. The second part presents the demand characteristics collected in the Lovosice area. Among these, a daily variation of the suburban bus and train line is analyzed and compared. This analysis is followed by recommendations for vehicle optimization based on the highest peak hour occupancy. In addition, the system split of the parallel routed regional public transport modes with its influencing factors on demand distribution is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2021 Smart Cities Symposium Prague (SCSP)

  • ISBN

    978-1-6654-1524-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    2691-3666

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    IEEE Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    27. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku