Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sensitivity Test of the STEM Method modified to prioritize the Allocation of Traffic Path Capacity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00353889" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00353889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-94774-3_43" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-94774-3_43</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-94774-3_43" target="_blank" >10.1007/978-3-030-94774-3_43</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sensitivity Test of the STEM Method modified to prioritize the Allocation of Traffic Path Capacity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CTU in Prague Faculty of Transportation Sciences, Department of Transport Systems, deals in its research with the issue of allocating the capacity of a railway transport path. The capacity of any transport route is a limiting ele-ment in terms of its functionality. It is not always possible to meet all re-quirements and the allocator has to decide how to allocate capacity, so that it is as efficient as possible and achieves as many societal benefits as possible. The research team deals with this issue by using a modified STEM (Step Method) method for its research, which is a tool for linear optimization. The article presents the use of this method on the railway line Plzeň - Žatec in the Czech Republic. It deals with its sensitivity while changing the parameter of the number of passengers in the individual segments of the passenger rail transport. There are many requirements for the allocation of railway capaci-ty, but the infrastructure is not able to satisfy all of them. The article presents a simulation of three variants of the number of passengers expected in re-gional expresses. This represents the possibility of allocating capacity to dif-ferent train segments in situations when the infrastructure cannot satisfy all requirements for railway capacity allocation.

  • Název v anglickém jazyce

    Sensitivity Test of the STEM Method modified to prioritize the Allocation of Traffic Path Capacity

  • Popis výsledku anglicky

    CTU in Prague Faculty of Transportation Sciences, Department of Transport Systems, deals in its research with the issue of allocating the capacity of a railway transport path. The capacity of any transport route is a limiting ele-ment in terms of its functionality. It is not always possible to meet all re-quirements and the allocator has to decide how to allocate capacity, so that it is as efficient as possible and achieves as many societal benefits as possible. The research team deals with this issue by using a modified STEM (Step Method) method for its research, which is a tool for linear optimization. The article presents the use of this method on the railway line Plzeň - Žatec in the Czech Republic. It deals with its sensitivity while changing the parameter of the number of passengers in the individual segments of the passenger rail transport. There are many requirements for the allocation of railway capaci-ty, but the infrastructure is not able to satisfy all of them. The article presents a simulation of three variants of the number of passengers expected in re-gional expresses. This represents the possibility of allocating capacity to dif-ferent train segments in situations when the infrastructure cannot satisfy all requirements for railway capacity allocation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TRANSBALTICA XII: TRANSPORTATION SCIENCE AND TECHNOLOGY

  • ISBN

    978-3-030-94773-6

  • ISSN

    2523-3440

  • e-ISSN

    2523-3459

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    439-447

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Vilnius

  • Datum konání akce

    16. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000763725500043