ROLE OF RAILWAY TRANSPORT IN GREEN DEAL 2050 CHALLENGE-SITUATION IN THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F22%3A00360859" target="_blank" >RIV/68407700:21260/22:00360859 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.7307/ptt.v34i5.4117" target="_blank" >https://doi.org/10.7307/ptt.v34i5.4117</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v34i5.4117" target="_blank" >10.7307/ptt.v34i5.4117</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ROLE OF RAILWAY TRANSPORT IN GREEN DEAL 2050 CHALLENGE-SITUATION IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
Motivating people to switch to public transport from using their own car is one of the most important parts on the way to accomplishing the Green Deal 2050 challenge. In the Czech Republic, where the number of passengers was rapidly rising in the pre-pandemic time, individual car transport still offers many more travel benefits than railway lines for most long-distance relations. How to strategically develop the railway infrastructure? Will the planned high-speed railways really be the appropriate solution to this problem in time? Will they satisfy all the different requirements of passengers who are potentially able to switch from car to train?
Název v anglickém jazyce
ROLE OF RAILWAY TRANSPORT IN GREEN DEAL 2050 CHALLENGE-SITUATION IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
Motivating people to switch to public transport from using their own car is one of the most important parts on the way to accomplishing the Green Deal 2050 challenge. In the Czech Republic, where the number of passengers was rapidly rising in the pre-pandemic time, individual car transport still offers many more travel benefits than railway lines for most long-distance relations. How to strategically develop the railway infrastructure? Will the planned high-speed railways really be the appropriate solution to this problem in time? Will they satisfy all the different requirements of passengers who are potentially able to switch from car to train?
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROMET - Traffic&Transportation
ISSN
0353-5320
e-ISSN
1848-4069
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
801-812
Kód UT WoS článku
000875978700011
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85141392831