Impact of Navigation and/or Communication Signal Unavailability on Unmanned Aircraft Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00372104" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00372104 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.trpro.2023.12.015" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.trpro.2023.12.015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2023.12.015" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2023.12.015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Navigation and/or Communication Signal Unavailability on Unmanned Aircraft Systems
Popis výsledku v původním jazyce
The vast majority of unmanned aircraft systems nowadays rely on satellite navigation to determine their position and altitude. These systems already achieve sufficient accuracy to be used for navigation during flights beyond the visual line of sight of a remote pilot. However, it is necessary to note that these systems are susceptible to reduced signal quality, which can pose a challenge, especially when operating within urban areas. This paper presents the results of experiments that aimed to simulate reduced GNSS signal quality through jamming and spoofing. Both static and dynamic tests were conducted using three specific categories of UAS. Successful jamming of GNSS signals was achieved across all selected UAS categories. The spoofing was successful with only one UAS category.
Název v anglickém jazyce
Impact of Navigation and/or Communication Signal Unavailability on Unmanned Aircraft Systems
Popis výsledku anglicky
The vast majority of unmanned aircraft systems nowadays rely on satellite navigation to determine their position and altitude. These systems already achieve sufficient accuracy to be used for navigation during flights beyond the visual line of sight of a remote pilot. However, it is necessary to note that these systems are susceptible to reduced signal quality, which can pose a challenge, especially when operating within urban areas. This paper presents the results of experiments that aimed to simulate reduced GNSS signal quality through jamming and spoofing. Both static and dynamic tests were conducted using three specific categories of UAS. Successful jamming of GNSS signals was achieved across all selected UAS categories. The spoofing was successful with only one UAS category.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Transportation Research Procedia - INAIR 2023
ISBN
—
ISSN
2352-1457
e-ISSN
2352-1465
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
126-133
Název nakladatele
Elsevier BV
Místo vydání
Linz
Místo konání akce
Tartu
Datum konání akce
15. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—