Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integral Railway Interlocking System and its Assessment According to European Standards

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00372819" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00372819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/APP.2023.43.0001" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/APP.2023.43.0001</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2023.43.0001" target="_blank" >10.14311/APP.2023.43.0001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integral Railway Interlocking System and its Assessment According to European Standards

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper analyses the component of the Integrated Interlocking System which forms the central logical and functional unit implementing all logical and computational functions necessary for railway traffic control in the Railway 4.0 concept. The main principle is that this approach centralizes the technology of station interlocking system, track line interlocking systems, level crossing interlocking systems and the functions of train interlocking system - the line part of ETCS L2/3 radio block control panel (RBC). The operation control is centralised to the controlling dispatcher centres. The paper discusses the concept of integrated interlocking system including safety issues addressed from the perspective of the requirements of CENELEC standards EN 50126, EN 50128 and EN 50129. These requirements are addressed from the perspective of the authors of the paper, who also work as independent assessors of the safety of railway control and command systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Integral Railway Interlocking System and its Assessment According to European Standards

  • Popis výsledku anglicky

    This paper analyses the component of the Integrated Interlocking System which forms the central logical and functional unit implementing all logical and computational functions necessary for railway traffic control in the Railway 4.0 concept. The main principle is that this approach centralizes the technology of station interlocking system, track line interlocking systems, level crossing interlocking systems and the functions of train interlocking system - the line part of ETCS L2/3 radio block control panel (RBC). The operation control is centralised to the controlling dispatcher centres. The paper discusses the concept of integrated interlocking system including safety issues addressed from the perspective of the requirements of CENELEC standards EN 50126, EN 50128 and EN 50129. These requirements are addressed from the perspective of the authors of the paper, who also work as independent assessors of the safety of railway control and command systems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Technology and Logistics on the Railway

  • ISBN

    978-80-01-07257-8

  • ISSN

    2336-5382

  • e-ISSN

    2336-5382

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    ACTA Polytechnica CTU

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 5. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku