Integral Railway Interlocking System and its Assessment According to European Standards
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F23%3A00372819" target="_blank" >RIV/68407700:21260/23:00372819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14311/APP.2023.43.0001" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/APP.2023.43.0001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2023.43.0001" target="_blank" >10.14311/APP.2023.43.0001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integral Railway Interlocking System and its Assessment According to European Standards
Popis výsledku v původním jazyce
This paper analyses the component of the Integrated Interlocking System which forms the central logical and functional unit implementing all logical and computational functions necessary for railway traffic control in the Railway 4.0 concept. The main principle is that this approach centralizes the technology of station interlocking system, track line interlocking systems, level crossing interlocking systems and the functions of train interlocking system - the line part of ETCS L2/3 radio block control panel (RBC). The operation control is centralised to the controlling dispatcher centres. The paper discusses the concept of integrated interlocking system including safety issues addressed from the perspective of the requirements of CENELEC standards EN 50126, EN 50128 and EN 50129. These requirements are addressed from the perspective of the authors of the paper, who also work as independent assessors of the safety of railway control and command systems.
Název v anglickém jazyce
Integral Railway Interlocking System and its Assessment According to European Standards
Popis výsledku anglicky
This paper analyses the component of the Integrated Interlocking System which forms the central logical and functional unit implementing all logical and computational functions necessary for railway traffic control in the Railway 4.0 concept. The main principle is that this approach centralizes the technology of station interlocking system, track line interlocking systems, level crossing interlocking systems and the functions of train interlocking system - the line part of ETCS L2/3 radio block control panel (RBC). The operation control is centralised to the controlling dispatcher centres. The paper discusses the concept of integrated interlocking system including safety issues addressed from the perspective of the requirements of CENELEC standards EN 50126, EN 50128 and EN 50129. These requirements are addressed from the perspective of the authors of the paper, who also work as independent assessors of the safety of railway control and command systems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Technology and Logistics on the Railway
ISBN
978-80-01-07257-8
ISSN
2336-5382
e-ISSN
2336-5382
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
ACTA Polytechnica CTU
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—